به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین واگذاری نمادین یکی از 8 باب خانه محرومان شهرستان آمل در روستای ' مطهر' از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل به یکی از خانواده های محروم این روستا با حضور جانشین فرماندهی سپاه کربلا و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران برگزار شد.
برای ساخت این 35واحد که هر خانه 55 تا 60 متری مساحت دارد با همکاری سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی ره مازندران در مجموع بیش از 21 میلیارد ریال هزینه شده که 30 درصد این مبلغ را کمیته امداد و مابقی را خیران و بسیج سازندگی سپاه کربلا تامین کرده است.
در ساخت خانه برای محرومان در مازندران رقمی برای کارگری این واحدها هزینه نشده است ، چرا که بسیجیان به صورت رایگان در این طرح ها مشارکت کردند.
بر اساس اعلام سازمان بسیج سازندگی مازندران حدود 200 خانه دیگر نیز برای محرومان در بهمن ماه و همزمان با گرامیداشت دهه مبارکه فجر ساخته و تحویل می شود.
بر اساس آمارهای رسمی، حدود 61 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران قرار دارند.
جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران دراین آیین، هدف از فعالیت گروه های جهادی بسیج سازندگی را کمک به کاهش محرومیت در روستاها و شهرها به خصوص به اقشار کم درامد اعلام کرد و افزود: محرومیت زدایی در چهار محور زیرساختی، مسکن، سلامت و اشتغال نیاز امروز کشور است.
سرهنگ حسین محمدرضایی اضافه کرد: همه باید برای رفع محرومیت ها مردم پای کار بیایند و بطور یقین با مشارکت مردمی، مشکلات سریعتر رفع می شود.
جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه پارسال توسط بسیج سازندگی وکمک خیران حدود 500 خانه برای محرومان استان ساخته وتحویل آنها شده ، گفت: در تیرماه امسال نیز سپاه کربلا استان ساخت 746 خانه برای محرومان را آغاز کرده و تا تیرماه سال 98 به تدریج و در مناسبت های مختلف سال تحویل محرومان خواهد داد.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.