به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد اصلانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان افزود: در بازدیدهای به عمل آمده از مناطق آسیب دیده در سیل اخیر مشاهده شد که یکی از علت های وقوع سیل ، لایروبی نکردن و دست اندازی به حریم و بستررودخانه ها درپی ساخت وسازهای غیرمجاز بوده است.
سیلی که در اوایل مهرماه در غرب مازندران جاری شد ، حدود 89 میلیارد تومان به زندگی ، کسب و کارمردم و همچنین تاسیسات زیربنایی ، ابنیه ، زمین های کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان عباس آباد خسارت زد.
وی اظهارداشت: به عنوان نمونه براساس نظر کارشناسان عرض برخی از رودخانه های شهرستان که زمانی حدود هفت متر بود به خاطر تجاوز و تعدی افراد متخلف و پر کردن آن با لوله های بتنی به 2 متر کاهش یافت .
فرماندار عباس آباد از نبود نظارت برای حفظ حریم رودخانه ها انتقاد کرد و افزود: اتفاقاتی مانند کاهش عرض رودخانه ناشی از ضعف نظارتی و چشم پوشی از تخلف و برخورد نکردن با متخلفان است.
وی همچنین به دیدار اخیرش با وزیرراه وشهرسازی اشاره کرد و گفت که در این دیدار موضوع معضل ترافیک در شهرستان به خاطر نبود کمربندی و احتمال تخریب 6 دستگاه پل در مسیر پسنده تا اسپی رود و نیز بهبود جاده گردشگری عباس آباد به کلاردشت مطرح شد که وزیر دستور داد تا ضمن بازدید کارشناسان از وضعیت موجود، اعتباری هم دراین بخش اختصاص داده شود.
شهرستان عباس آباد دست کم 52 هزار نفر جمعیت دارد.
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.