به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان روز دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیر عامل استان که در ساری برگزار شد، اظهار کرد:موضوع پدافند غیر عامل با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری موضوعی بسیار مهم و اساسی است و می طلبد تا توجه بیشتری به این مقوله در بخش های مختلف صورت گیرد،
وی یاد آور شد: با توجه به تهدیدات طبیعی داخلی و تهدیدات خارجی پیش روی کشور، رعایت پدافند غیر عامل برای ما یک واجب شرعی است و در مقایسه با کشورهای توسعه یافته از اهمیت و جایگاه بیشتری باید برخوردار باشد.
سرپرست استانداری مازندران گفت: انقلاب اسلامی در منطقه ای به پیروزی رسید که نظام های سلطنتی، سنتی و پوسیده از ماهیت انقلاب ما احساس نگرانی می کنند و از رسوخ این الگو به عنوان یک تفکر رهایی بخش در جوامع خود نگرانند و روی به دشمنی با ما آورده اند، لذا باید خود را در برابر هرگونه تهدیدات اینگونه نیز مصون کنیم و راهش این است که پدافند غیر عامل را در همه سطوح و در میان اقشار مختلف عمومیت ببخشیم.
حسین زادگان آموزش و پرورش را ظرفیتی بزرگ برای ترویج و نهادینه سازی پدافند غیر عامل برشمرد و گفت: امروز استعمار به شکلی جدید و در قالب شیوه های مدرن و تهدیدات بیولوژیک بروز و ظهورکرده است و باید در این خصوص آگاهی و دانش خود را بروز و تقویت کنیم.
سرپرست استانداری مازندران با بیان این که اختصاص یک هفته به پدافند غیر عامل نشانه اهمیت و ضرورت درک الزامات و مسایل آن است، افزود: هدف از نامگذاری این هفته صرفا برگزاری مراسم نمادین نیست بلکه باید با هم بنشینیم و در سایه گفتگو، تعامل، هم اندیشی و بهره گیری از ظرفیت ها ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف، به رفع ضعف ها و تقویت نقاط قوت همت کنیم.
حسین زادگان بر درک اهمیت پدافند غیر عامل در همه دستگاه ها تاکید کرد و با اشاره به این که باید نیروهای زبده را در این پست بگماریم، اظهار داشت: باید با آموزش های همگانی، مردم را آموزش دهیم و اطلاعات و آگاهی جامعه را در این خصوص تقویت نماییم و از ظرفیت های رسانه ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی با بیان این که باید تولید محتوا در حوزه پدافند غیر عامل در استان تقویت شود، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها، رسانه ملی، سمن ها و تشکل های مردم نهاد، در جامعه نسبت به این موضوع مهم حساسیت و آگاهی ایجاد کنیم.
سرپرست استانداری مازندران با اشاره به این که اگر دنبال توسعه همه جانبه هستیم و می خواهیم از سرمایه عظیم اجتماعی استفاده کنیم قبل از آن باید نگران امنیت باشیم که نقش پدافند غیر عامل در این راستا بسیار اساسی است،گفت: باید تعداد سمن ها را افزایش دهیم و به لحاظ کیفی از طریق آموزش به ارتقاء آن ها کمک نماییم تا توسعه اجتماع محور را در راس فعالیت های خود قرار دهیم.
گفتنی است با حضور سرپرست استانداری مازندران و برخی مدیران استان، از مدیران، دستگاه ها و کارشناسان برتر در حوزه پدافند غیر عامل مازندران در سال 97 با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.