به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در این جلسه که به منظور تصمیم سازی در خصوص ساماندهی بستر و حریم رودخانه ها روز یکشنبه در ساری مرکز استان برگزار شد، گفت: مازندران دارای هفت هزار کیلومتر رودخانه است، که بسیاری تامین کننده اصلی منابع زندگی و معیشت ساکنان اطراف آن است.
وی بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث طبیعی در این راستا تاکید کرد و افزود: باید مناطق بحران خیز رودخانه های خسارت دیده در سیل اخیر در غرب استان شناسایی شوند.
سرپرست استانداری مازندران بیان کرد: دستگاه های متولی نیز با جدیت، ساماندهی و ایمن سازی رودخانه های آسیب دیده را به منظور ایمن سازی محل سکونت مردم و پیشگیری از بروز احتمالی سیل و سیلاب در آینده پیگیری نمایند.
جلسه شورای معادن به منظور تصمیم سازی در خصوص ساماندهی بستر و حریم رودخانه های استان به ریاست سرپرست استانداری مازندران برگزار شد.
در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و برخی مدیران عضو این شورا برگزار شد، اعضا به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند و با حضور سرپرست استانداری مازندران، تصمیمات لازم در جهت شتاب بخشی به روند ساماندهی رودخانه های آسیب دیده از سیل اخیر در غرب استان اتخاذ شد.
گفتنی است بارندگی شدید و کم سابقه اواسط مهرماه امسال که در برخی از مناطق استان به 400 میلیمتر رسید، در مجموع 700 میلیارد تومان به مازندران خسارت زد که حدود 125 میلیارد تومان مربوط به راههای اصلی و فرعی و پل های ساخته شده بر روی رودخانه های استان بود.
بیش از 14 رودخانه بزرگ و کوچک در استان مازندران جریان دارند که رودخانه هراز، چالوس، چشمه کیله ، تجن و بابلرود از بزرگترین آن هستند.
رودخانه های مازندران علاوه بر تامین اب اشامیدنی مردم به دلیل استفاده کشاورزان برای مزارع از اهمیت بالایی برای کشاورزی منطقه برخوردار است.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.