به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، امروز همراه با نواختن زنگ روز جهانی جهانگردی در ساری رشته راهنمای گردشگری برای نخستین بار به عنوان تنها رشته حوزه گردشگری از دوره فنی و حرفه ای وارد نظام آموزش و پروش استان مازندران شد و در نخستین ایستگاه 14 هنرجو تحصیل در این رشته را انتخاب کردند.
این هنرجویان دختر در گذر از پایه متوسطه اول به دوم و در رهیافت هدایت تحصیلی رشته تحصیلی 'راهنمای گردشگری' را برای ادامه تحصیل برگزیدند و اکنون در پایه دهم متوسطه دوم مشغول به تحصیل رشته گردشگری هستند.
این تعداد دانش آموز بر اساس تفاهم نامه و سهمیه فنی و حرفه ای استان به این مدرسه داده شد در حالی که تعداد بیشتری از دانش آموزان تمایل به تحصیل دراین رشته داشتند.
مراسم زنگ روز جهانی جهانگردی امروز چهارشنبه با حضور مشاور گردشگری استاندار مازندران و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ساری برگزار شد.
دوره گردشگری از 2 کتاب اصلی با عنوان های 'راهنمای عمومی گردشگری' و 'راهنمای موزه' به همراه دروس عمومی و چند واحد عملی تشکیل شده است.
** گردشگری در امدزا و راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصای است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران نیز در این مراسم گفت: گردشگری در کشورهای پیشرفته در حال تبدیل شدن به صنعت است و ما هم باید به دنبال فعالیت صنعتی گردشگری باشیم، با توجه به نوسانات ارز و مشکلات اقتصادی کشور الان بهترین فرصت است که صنعت گردشگری خود را نشان دهد.
سیف الله فرزانه افزود: با بیان اینکه صنعت گردشگری استان می تواند پرچمدار اشتغال و اقتصاد باشد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه سرمایه گذار، تسهیلات است که بانک ها و سازمان ها باید در این زمینه همکاری کنند، سازمان گردشگری برای اعطای مجوز نیاز به همکاری دیگر دستگاه ها دارد.
وی افزود: 400 کیلومتر ساحل در استان مازندران داریم که در حال حاصر نه در دریا و نه ساحل کار خاصی انجام نداده ایم، اما برنامه ریزی در قالب مدیریت یکپارچه باعث می شود تا اقدامات خوب برای جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری اتفاق افتاد.
استان مازندران با سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت و 24هزار کیلومتر مربع یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری استان و حتی خاورمیانه است که سالانه میزبان حدود 60 میلیون نفر شب اقامت مسافر است.
بر اساس آمار ، تابستان امسال حدود 30 میلیون نفر شب اقامت مسافر در مازندران ثبت شد که نسبت به سال قبل 8درصد افزایش داشته است.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.