به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود مشایخ در خطبه‌های این هفتهٔ نماز جمعه نوشهر افزود: این اقتدار را پارسال در حمله به مقر داعش در سوریه نیز شاهد بودیم و توقع است که مشکلات و معضلات داخلی نیز با صلابت حل شود.
وی تأکید کرد: جنگ همیشه نظامی و سیاسی نیست بلکه مانند وضع فعلی ممکن است اقتصادی باشد و از دولت می‌خواهیم از جوانان استفاده بیشتری کند.
امام ‌جمعه نوشهر با اشاره به نقش مهم جوانان در دفاع مقدس و فعالیت‌های هسته‌ای ادامه داد: جوانان فقط همین‌ها نیستند که در خیابان‌ها هنجارشکنی می‌کنند بلکه جوانانِ باکفایت و سالم نیز زیاد هستند.
مشایخ، سفر اخیر رهبر معظم انقلاب را به دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر مایه برکت خواند و اظهار داشت، از جمله سخنان ایشان در این سفر، ابراز امیدواری موفقیت جوانان بود.
او اجلاس اخیر سه‌جانبه سران ایران ، روسیه و ترکیه را با اهمیت ذکر کرد و گفت: این اجلاس در موقعیت خاصی انجام شد زیرا ارتش سوریه در اغلب جاهای کشور اقتدار و تسلط دارد.
وی تصریح کرد: اگر این سه کشور با هم باشند می‌توانند آمریکا را منزوی کنند و در کل می‌توان گفت خون شهدا دارد ثمر می‌دهد و مقاومت به مرحله خوبی رسیده است.
امام‌جمعهٔ نوشهر دربارهٔ رخداد اخیر در بصره و آتش زدن کنسولگری ایران در این شهر بیان کرد: بصره استانی شیعی است و با اینکه همه قبول دارند با کمک ایران فتنه داعش در عراق برطرف شد، دشمنان الآن به دنبال جنگ شیعه با شیعه هستند.
مشایخ شایعه‌سازی را در دو کشور ایران و عراق، از مصادیق فتنه‌انگیزی دشمنان برشمرد و یادآور شد: از یک طرف در ایران شایع می‌کنند که عراقی‌ها در مشهد اعمال غیراخلاقی انجام می‌دهند و یا کمبود آب در خوزستان به دلیل انتقال آن به عراق است.
او افزود: از طرف دیگر نظیر همین شایعات را در عراق بر ضد ایران پخش می‌کنند تا دو طرف به هم بدبین شوند و زمینه اختلاف و درگیری فراهم شود.
امام‌جمعهٔ نوشهر با گرامیداشت ماه محرم به در پیش بودن تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: لازم است همگان از جلسات مذهبی استفاده کنیم و حرمت این ماه را نگه داریم.
7517/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.