به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم همزمان با سراسر کشور، امسال نیز درهمه شهرها، مناطق و روستاهای مختلف مازندران با استقبال مردم برگزار شد.
مراسم شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز در مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی و زیارتی شهرهای مازندران با حضور پرشور مادران و فرزندان خردسال آنان در فضای معنوی باشکوهی برگزار شد.
شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندانی که ملبس به لباس نمادین حضرت علی اصغر (ع) بودند و با پیشانی بندهای قرمز و سبز و با نوشته هایی با نام مقدس یا حسین (ع) و علی اصغر (ع) در این مراسم معنوی گرد هم جمع شدند و به یاد فرزند شیرخواره این امام همام عزاداری و سینه زنی کردند.
در شهرستان آمل و دیگر شهرهای مازندران این مراسم امسال برخلاف سال های گذشته مختص یک مکان نبود و به طور میانگین در هر خیابان اصلی این شهر این مراسم معنوی و تاثیرگذار در تعیین خط سیر نوجوانان وجوانان آینده جامعه برگزار شد.
اوج جمعیت ودلدادگی مادران آملی در حسینیه سیدحسن ولی در شهر آمل بوده که از سوی هیات امنای این حسینیه بیش از 10هزار دست لباس سبز به یاد طفل 6 ماهه امام حسین(ع) توزیع شده بود.
بسیاری از مادران شرکت کننده دراین همایش معنوی بیان کردند که هدف عمده از شرکت دراین مراسم این بوده که فرزندانشان از همین سنین کودکی درمکتب امام حسین وحضرت علی اصغر(ع) رشد وپرورش یابند و در این مسیر عاقبت بخیر شوند.
در این مراسم برنامه مداحی توسط مداحان اهل بیت(ع) اجرا شد و شرکت کنندگان در این مراسم در سوگ شهادت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریختند.
یکی از استادان حوزه ودانشگاه در خصوص این مراسم معنوی گفت: مادران باید ازحضور همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی ، این همایش را یک الگوی تمام وکمال برای الگوگیری فرزندانشان قرار دهند.
حجت الاسلام محمد کاملی، با اشاره به اینکه اقدام خوبی در این خصوص برای همدردی مادران به همراه کودکانشان به یاد طفل امام حسین (ع) برگزار می شود، افزود: اگر هدف و حضور مادران در این همایش ها فقط جنبه نمادین داشته باشد ، اثر مطلوبی نخواهد داشت.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مادران باید فرزندانشان را که هدیه ای از سوی خداوند به آنان است در مسیر درست و تعالی بشریت پرورش دهند، تصریح کرد : این مادران باید در هر شرایطی فرزندانشان را فداکارانه و در مکتب حسینی و خاندان اهل بیت تربیت کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آمل، زنان عزادار سالار شهیدان را تداوم دهندگان نهضت کربلا دانست زیرا به عقیده او زنان با تربیت پاک و صالح فرزندان، رسالتی زینب گونه ایفا می کنند.
حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی بر این نکته تاکید کرد که مادران متعهد با تربیت فزرندان متعهد اجازه نمی دهند که یزیدیان زمان به ارزش های ناب اسلامی حمله ور شوند.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.