رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران از کوچ حدود یک میلیون پرنده مهاجر به تالاب‌های مازندران خبرداد و گفت: امیدوارم میزبان خوبی برای این پرندگان باشیم.

به گزارش ایلنا، کوروس ربیعی با اشاره به اینکه باید میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر در مازندران باشیم، افزود: باتوجه به خشک شدن تالاب‌های کشور ، پرندگان به استان سرسبز مازندران هجوم می‌آورند که باید میزبان خوبی برای آنها باشیم .

ربیعی با اعلام اینکه تعدادی از پیش قراولان پرندگان مهاجر وارد مازندران شدند، اضافه کرد: با سرد شدن هوا شرایط برای مهاجرت بیشتر پرندگان مهاجر فراهم می‌شود.

وی به وجود بیش از 800 تالاب و آببندان در مازندران اشاره کرد و افزود: حدود یک میلیون پرنده مهاجر سالانه به این استان مهاجرت می‌کنند که فلامینگوها، قوهای فریادکش، خوتکاها و اردک، انواع پرندگان مهاجر در تالاب های مازندران هستند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست برعهده تک‌تک افراد جامعه است، مردم نباید منتظر محیط‌بانان در حفاظت از محیط زیست باشند.

ربیعی افزود: با توجه به مطرح شدن بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، احتمال اینکه پروانه شکار در سال جاری صادر نشود، زیاد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.