رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ذخیره‌سازی ۴۷۰ تن گوشت مرغ منجمد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، عبدالرضا بازدار در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: قیمت کالاها در بازار با هم متفاوت است که این کنترل قیمت همراهی و مشارکت همه استان‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در لرستان سالانه 65 هزار تن مرغ تولید می‌شود، افزود: قیمت تمام شده مرغ در لرستان 6800 ریال، مقدار تولید ماهانه مرغ 5 هزار تن که در سال 20 هزار تن مازاد مصرف استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: قیمت نهاده‌های مرغ افزایش چشمگیری داشته است به طوری که سویا 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته و برای هر دوره جوجه‌ریزی بین 4 تا 5 هزار تن سویا نیاز داریم که در این شرایط در هر دوره جوجه‌ریزی تنها 500 تن سویا از طریق جهاد کشاورزی توزیع شده است.

وی بیان کرد: در مورد قیمت مرغ نیز لرستان در میانه جدول کشوری قرار دارد و بهترین شیوه برای کنترل قیمت مرغ عرضه مرغ منجمد است که در این راستا اکنون 470 تن گوشت منجمد مرغ در انبارها داریم که با قیمت 6 هزار و 750 تومان برای مصرف کننده قیمت‌گذاری شده‌اند.

بازدار گفت: در رابطه با وضعیت ذخیره‌سازی سایر کالاها، در لرستان 3790 تن برنج و بالغ‌ بر 18 تن گوشت گرم با قیمت 33 هزار تومان و 37 تن گوشت منجمد در انبارها موجود است که بر اساس نیاز ستاد تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.