به گزارش ایرنا، اسد عبداللهی روز یکشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای اداری خرم آباد در سالن جلسات فرمانداری افزود: باند کندروی این زیرگذر آسفالت شده و اقدامات لازم برای فضای سبز اطراف و ایمن سازی در دست انجام است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح هزینه های اجتماعی بسیاری برای پیمانکار داشته و معارضان محلی موجب کندی روند طرح شده بودند، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری توان پرداخت تعهدات خود را نداشته بیش از 20 میلیارد ریال از اعتبارات تملک سرمایه ای استان به پیمانکار پرداخت شد.
فرماندار خرم آباد تاکید کرد: شهرداری به عنوان کارفرما مکلف است تمام تعهدات خود را اجرا کند اما در حال حاضر برای تسریع و بهره برداری طرح، این میزان به قرارگاه پرداخت شده است.
عبداللهی گفت: در حال حاضر 31 طرح شاخص از جمله احداث 2 دهنه پل بر روی خرم رود، ساماندهی قلعه فلک الافلاک، گاوداری 2 هزار راسی، لاستیک سازی و 2 نیروگاه برق خرم آباد در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه آزادسازی حریم و ساماندهی قلعه فلک الافلاک تا تا سال 98 کامل می شود افزود: یکی از راه های نجات اقتصاد استان و کسب درآمد گردشگری است.
وی اظهار داشت: خرم آباد دارای فرصت و ظرفیت های گردشگری بسیاری است که متاسفانه درآمدزایی ایده آلی از این توانمندی ها محقق نشده است.
وی اضافه کرد: 25 درصد تسهیلات اشتغالزایی لرستان متعلق به شهرستان خرم آباد است و 720 نفر برای دریافت حدود 40 میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شده اند.
فرماندار خرم آباد در خصوص اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار اضافه کرد: دلیل عمده ی ایجاد شرایط فعلی، روحی و روانی است.
عبداللهی افزود: جمهوری اسلامی 40 سال در تحریم بوده و این مباحث تازگی ندارد اما با توجه به اینکه جامعه به سمت مادی گرایی حرکت کرده و عده ای نیز قصد تشویش اذهان عمومی را دارند، نابسامانی هایی در بازار ایجاد شد.
وی گفت: در این راستا طرح های تنظیم بازار شدت یافت و در 10 روز ، 118 عمده فروشی سطح شهر احراز تخلف و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی بیان کرد: در حال حاضر تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد و به اندازه کافی ذخیره سازی انجام شده اما برخی افراد سودجو با احتکار و امتناع از فروش موجب التهاب بازار می شوند که طرح نظارتی ویژه به همین دلیل در حال اجرا است.
فرماندار خرم آباد همچنین با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران شهرستانی در جلسات شورای اداری و سایر نشست های فرمانداری افزود: این موارد به ادارات کل اعلام شده و بدون شک در ارزیابی عملکرد دستگاه ها موثر است.
عبداللهی در خصوص تغییر نام میدان شاپور خواست شهر به پلیس نیز گفت: سه نقطه بنام پارک، دژ و میدان شاپوری در خرم آباد وجود داشت که نامگذاری یکی از این مکان ها بنام پلیس منطقی و پسندیده بود.
وی در مورد برخی انتقادهای منشتر شده درباره این تغییر نام بیان کرد: این تغییر به تصویب شورای اسلامی شهر بوده و شورا نیز عصاره انتخاب و نظر عموم مردم است.
به گزارش ایرنا، تقاطع غیرهم سطح میدان بهارستان خرم آباد به طول یکهزار و 400 متر، عرض محور 80 متر و عرض زیرگذر 30 متر با 2 دوربرگردان در نظر گرفته شده است.
برآورد اعتبار اولیه برای اجرای این طرح 700 میلیارد ریال بوده که با توجه به مدت زمان اجرای آن، این میزان افزایش یافته است.
طرح زیرگذر بهارستان با یکهزارو 240میلیارد ریال اعتبار در سال 93 کلنگ زنی شد و می بایستی در 24ماه به بهره برداری می رسید.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.