به گزارش ایرنا سرهنگ عباس دولتشاهی روز پنجشنبه در نشست فعالان گردشگری استان در سالن آمفی تئاتر استانداری اظهار داشت: وظایف حفاظتی، امنیتی و اطلاعاتی از جمله وظایفی است که در مجموعه یگان حفاظت دنبال می شود همچنین فرهنگ سازی و مشارکت اجتماعی به آنها اضافه شده است.
وی با اشاره به وجود پنج هزار اثر باستانی در لرستان افزود: 2هزارو 400 اثر ثبت ملی شده که استان دارای یک شانزدهم آثار ثبتی ملی در کشور است اما با این تناسب تجهیزات مورد نظر حفاظتی در اختیار نداریم.
وی بیان کرد: پارسال 6هزار دانش آموز، 2هزار دانشجو و 180کلاس درس در خصوص فرهنگ سازی در حفاظت از آثار فرهنگی صورت گرفته است.
سرهنگ دولتشاهی با اشاره به کشف 25دستگاه فلزیاب در سال جاری گفت: پارسال 187دستگاه فلزیاب در استان کشف شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 80هزار مورد سرکشی به آثار باستانی انجام شده است ادامه داد: 104پرونده قضایی تشکیل و 135 فرد متخلف دستگیر شد.
وی با طرحی پیشنهادی خواستار راه اندازی سامانه سنجنده ماهواره ای در کشور شد و اعتقاد دارد بسیاری از نقاط باستانی در مناطق سخت بوده و تردد به سختی صورت می گیرد.
سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: 60 نیرو فعال تاکنون وضعیت شان تغییر نکرده و 12سال حکم آنها تمدید می شود این درحالی است که حفاری های غیرمجاز در استان صورت می گیرد و نیازمند نیروی بیشتر و تعیین کننده هستیم.
3210/7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.