فریدون خودنیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه کاهش تلفات برق استان که توسط شرکت توانیر در نظر گرفته شده 9.9 درصد بود که این هدف با اقدامات انجام شده، میزان تحقق بالاتری داشته است.
وی اظهار داشت: سال گذشته مصرف برق های غیرمجاز و دستکاری لوازم اندازه گیری توسط مشترکین رسیدن به هدف تعیین شده را با مشکل مواجه کرده بود.
وی همچنین گفت: با برنامه ریزیهای کارشناسی شده جمع آوری برق های غیرمجاز و تست لوازم اندازه گیری جهت شناسایی متخلفین در دستور کار قرار گرفت و بصورت یکپارچه در سراسر استان اجرا شد.
مدیرعامل شرکت برق لرستان تاثیر عوامل غیر فنی بر تلفات انرژی را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: هدر رفت انرژی از طریق عوامل غیر فنی موضوعی بسیار مهم و قابل تامل است که بایستی با جدیت پیگیری شود چرا که این امر، تلفات سنگینی که بر شرکت های توزیع وارد می کند.
خودنیا تصریح کرد: برای این منظور با انتخاب پیمانکاران و با استفاده از دستگاههای مجهز، کنتور برق مشترکان تست و در صورت تخلف به آنان هشدار داده می شود.
وی گفت: همچنین گروه های بازرسی شرکت برق نیز، انشعابات غیرمجاز را شناسایی و با قطع آن نسبت به معرفی متخلفان به مراجع ذیصلاح اقدام می کنند.
خودنیا اضافه کرد: در حال حاضر کاهش تلفات برق در کشور 10.5درصد است که لرستان نسبت به این میانگین وضعیت مطلوبتری دارد.
603 هزار مشترک برق در استان لرستان وجود دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.