جعفر طولابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته با صدور اطلاعیه همگانی ازطریق رسانه های عمومی اعلام شد که کاشت محصولات آبدو ست بخصوص سیب زمینی در دلفان ممنوع است.
وی اظهار داشت: در شورای صیانت از اراضی ملی، شورای حفاظت از منابع آب و شورای تامین شهرستان نیز برای جلوگیری از فعالیت کشاورزی اجاره ای توسط افراد غیر بومی مصوباتی اتخاذ شد که خوشبختانه بازتاب خوبی در منطقه داشت.
وی بیان کرد: اقداماتی نیز در راستای مسدود کردن چاههای کشاورزی غیرمجاز صورت گرفت.
ظولابی گفت: متاسفانه عده ای دلال با واسطه گری بصورت شبانه عده ای از کشاورزان را تشویق به عقد قرارداد با افراد غیر بومی می کنند تا زمین های گندم ، جو و نخود خود را به کشت سیب زمینی تبدیل کنند.
وی تاکید کرد: باحکم قضایی نیروی انتظامی در چند مرحله اقدام به جمع آوری ماشین آلات افراد غیربومی نمود و در این رابطه 2 نفر از افراد قانون شکن دسگیر و سه نفر نیز تحت تعقیب قرار گرفتند.
وی خاطر نشان کرد: اقدامات قاطع بازتاب خوبی در میان مردم و افکار عمومی داشت که اکثریت مردم خاوه با امضاء طوماری از این اقدامات پشتیبانی و خواستار برخورد قاطع تر برای ریشه کن شدن این پدیده شوم شده اند.
وی افزود: کارشناسان اعتقاد دارند در صورت ادامه روند غیر قانونی برداشت آب دشت حاصلخیز خاوه پس از مدت کوتاهی به کویری خشک تبدیل می شود.
فرماندار دلفان ادامه داد: با صحبت های که با افراد غیر بومی شده بسیاری از آنان منطقه را ترک کرده اند اما عده ای بحث سپرده خود در نزد برخی کشاورزان مطرح می کنند که به آنان اعلام شده که می توانند با شکایت از افراد مذکور به پول خود دست یابند.
در شهرستان130 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که سالانه 250 هزار تن انواع محصولات در آن تولید می شود.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان واقع شده است.
7270/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.