به گزارش ایرنا سعید رازانی عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در استان مصوب شده بود که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر برای آزمایش نوع مواد مخدر 2 تا سه ماه زمان نیاز است که این روند طولانی موجب بروز مشکلاتی در تمدید قرار بازداشت می شود.
وی با بیان اینکه آزمایش مواد مخدر مکشوفه لرستان در همدان یا کرمانشاه انجام می شود، تصریح کرد: باید استانداری سهم مشخص شده خود را برای راه اندازی آزمایشگاه پرداخت نماید تا پرونده های قضایی هرچه زودتر به صدور حکم برسند.
رازانی گفت: تهیه دستگاه بادی اسکنر در زندان از زمان استاندار قبلی تصویب شده که تاکنون محقق نشده است.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان نیز در این نشست اظهار داشت: بیش از پنج تن مواد مخدر غیردارویی دوم تیرماه در خرم آباد امحا می شود.
مجتبی بیرانوند افزود: این میزان مواد از استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و همدان کشف شده که لرستان با حضور مسئولان استان و کشور میزبان امحای این مواد است.
وی اضافه کرد: براساس قانون شهرداری ها باید 10 درصد اعتبار فرهنگی را در حوزه مقابله با مواد مخدر هزینه کنند که تاکنون هیچ مبلغی از جانب شهرداری ها به این امر تخصیص داده نشده است.
سرهنگ پاسدار علی حسین پازدار معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز گفت: قرارگاه امام جواد (ع) در مناطق آسیب پذیر و آلوده فعالیت می کند و اردیبهشت ماه امسال نیز 976 هزار بوته خشخاش در حدود چهار هکتار زمین مناطق محروم استان امحا شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز گفت: مبارزه با مواد مخدر یک موضوع جهانی است که سلامت آحاد جامعه از جمله جوانان و نوجوانان را به خطر انداخته است.
حبیب الله خجسته پور افزود: هدف از برگزاری برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر از اول تا ششم تیرماه حساس کردن اقشار جامعه نسبت به این موضوع است وگرنه تمامی روزهای هفته بحث مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار مدیران و خانواده ها باشد.
وی تاکید کرد: برنامه های این هفته باید در راستای پیشگیری از ابتلا و تشویق به ترک اعتیاد و با محوریت مردم و سازمان های مردم نهاد باشد چراکه سمن های فعالی در این حوزه حضور دارند.
بر اساس آمار حدود 60 هزار نفر در لرستان سومصرف مواد مخدر دارند.
7269/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.