مهرداد فتحی بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای تقویت زیر ساخت های لازم جهت رشد جمعیت حیات وحش و داشتن آمادگی های لازم برای مقابله با خشکسالی های احتمالی،2چشمه آبشخور مصنوعی در مناطق مناسب در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا احداث می شود.
وی افزود: در سال گذشته ساخت و تکمیل چندین آبشخور و تعمیر و بازسازی آبشخورهای قدیمی در این منطقه انجام گرفته است.
فتحی بیرانوند اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت های لازم شرایط زادآوری و تکثیر حیات وحش در منطقه ادامه داشته و شاهد افزایش چشمگیر تعداد وحوش در سال های آینده خواهیم بود.
پناهگاه حیات وحش سفیدکوه در فاصله‌ی 10 کیلومتری شهر ازنا واقع شده و به‎علت عبور جاده‌ی اصلی ازنا - دورود از میان تنگه‎ای به نام تنگه کاروان‎سرا این ناحیه به 2 منطقه کوهستانی، به‎نام سفیدکوه بزرگ و سفیدکوه کوچک تقسیم شده است.
این 2 منطقه از دیرباز به‎علت برخورداری از پوششی چون درختچه‎های انجیر، زرشک، بادام کوهی، چشم‎اندازهای زیبا و دره‎های با صفا مورد توجه مردم دیار لرستان و دیگر استان‎ها بوده است.
پناهگاه حیات‎وحش سفیدکوه ازنا برعکس منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه، زیاد پرآب نبوده و فاقد سراب‎های بزرگ و دریاچه است. چشمه‎ها و سراب‎های منطقه سفیدکوه مهم‎ترین منابع آبی را در خود تشکیل می‎دهند که در تمام سطح آن پراکنده‎اند. برخی سراب‎ها و چشمه‎ها که نیاز آبی روستاهای اطراف و حیات‎وحش منطقه را تأمین می‎کنند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.