به گزارش ایرنا، احمد مرادپور شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در محل استانداری افزود: سال گذشته 60 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازآفرینی شهری در لرستان جذب شده که با توجه به حجم گسترده بافت های حاشیه ای و فرسوده، کافی نیست.
وی بیان کرد: وظایف میان دستگاهی پیش از این به درستی انجام نشده و امروز میراث محلات فرسوده به ما رسیده و مسئولان نیز عدم اجرای طرح های توانمندسازی و بهسازی را به نبود اعتبار نسبت می دهند.
وی تصریح کرد: بدون شک 10 سال آینده، دهها منطقه جدید فرسوده و حاشیه نشین به مناطق فعلی اضافه می شود و مادامی که نظارت های لازم صورت نگیرد، این محله ها افزایش می یابد.
مرادپور گفت: با شرایط فعلی، چندین منطقه نابسامان و حاشیه ای در اطراف ماسور خرم آباد ایجاد شده و همچنان رو به افزایش است چراکه از گذشته تاکنون برنامه جامعی برای ساماندهی این مناطق وجود نداشته است.
وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی از طرفی طرح ساماندهی معابر و بازآفرینی را در مناطق حاشیه ای و فرسوده اجرا کرده و از طرفی اظهار می کند ساکنان این نواحی در اجرای طرح کلید به کلید به سایت هتای مسکن مهر منتقل می شوند که این امربیانگر بی برنامگی است چراکه اگر قرار است این نواحی خالی از سکنه شودپس اجرای طرح بازآفرینی و بهسازی معنایی ندارد.

***برخی شهرداری ها نسبت به وظایف دستگاههای خدمات رسان توجیه نیستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان نیز گفت: برخی شهرداری ها نسبت به وظایف و اقدامات دستگاههای خدمات رسان توجیه نیستند و طرح های آبفا را بارها تعطیل کرده اند.
حمیدرضا کرموند افزود: در اجرای طرح جمع آوری فاضلاب ناصرالدین دورود، شهردای بیش از 100 بار طرح را تعطیل کرد که بنظر می رسد نمی دانند دستگاههای خدمات رسان چه جایگاهی برای زیرساخت دارند.
وی بیان کرد: سال گذشته معادل یک سال اعتباریات استانی شرکت آبفا، معادل 40 کیلومتر شبکه فاضلاب در ناصرالدین دورود و ماسور خرم آباد اجرا شده که اگر با برنامه زمانبندی معمول اجرا می شد، 15 تا 20 سال به طولمی انجامید.
وی در خصوص قطع حدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در صورت ارائه خدمات مجاز، استفاده از خدمات غیرمجاز افزایش می یابد و بنابراین مجلس شورای اسلامی سال گذشته مصوب کرده که به این واحدها انشعاب واگذار شود و شهرداری ها سه یال مهلت دارند این ساخت و سازها را تعیین تکلیف کنند.
وحید رشیدی شهردار خرم آباد نیز گفت: شرکت آبفا بیش از 20 میلیارد ریال بابت حفاری، ترمیم و بازسازی به این واحد بدهکار است.
27 محله استان واقع در شهرهای خرم آباد، دورود، الیگودرز، کوهدشت و بروجرد برای اجرای طرح بازآفرینی شهری انتخاب شده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.