به گزارش خبرآنلاین لرستان، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ریزگردهای استان خوزستان منشاء بروز آلودگی هوا در شهر خرم آباد است گفت: ما در استان لرستان سالهاست که با این مصیبت روبرو هستیم و از آلودگی هوا که از سمت جنوب کشور به این منطقه آمده بی بهره نمانده‌ایم.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان ادامه داد: میزان آلودگی هوا به اندازه‌ای است که شب گذشته همزمان با باریدن باران شاهد بارش آب گل آلود از آسمان بودیم که وضعیت آزار دهنده‌ای برای مردم این منطقه ایجاد کرده بود، ضمن اینکه برغم بارش باران آلودگی هوا افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون آلودگی هوا در این منطقه باعث ایجاد و تشدید بسیاری از بیماری‌های تنفسی شده است، از سوی دیگر آلودگی هوا محصولات کشاورزی این منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بیرانوندی در مورد راهکار ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه در جهت رفع معضل آلودگی هوای این منطقه یادآورشد: ما نباید به بیان غیر واقع حقایق موجود بپردازیم، چرا که تاکنون ارائه راهکار عملیاتی که در پی آن مردم به رفع مشکل کنونی امیدوار باشند وجود نداشته است، ضمن اینکه منبع اصلی ایجادکننده این معضل در این استان قرار ندارد.

 نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: برغم اینکه مسئولان این استان در جهت رفع آلودگی هوا کوتاهی نداشته‌اند، ولی نتیجه اثربخشی به همراه نداشته است، چرا که تاکنون برای رفع مشکل ریزگردها که در استان‌های مرزی ایجاد شده است راهکار اثرگذاری ارائه نشده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزییات اقداماتی که از سوی مسئولان استان لرستان در جهت رفع آلودگی هوا در این منطقه انجام شده است تاکید کرد: تاکنون در خرم آباد اقداماتی در حوزه آبخیزداری، کشت درختان و هر آنچه که اهل علم بدان توصیه کرده‌اند، انجام شده است، اما این راهکارهای ارائه شده به صورت مقطعی صورت گرفته و برای رفع کامل آلودگی هوا در این منطقه باید توسط دستگاه‌های مربوطه در جهت حل معضل ریزگردهای استان خوزستان چاره‌اندیشی شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 919961
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.