به گزارش ایرنا سید موسی خادمی عصر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: دولت به دلیل کمبود منابع مالی و تعداد زیاد طرح های نیمه تمام به ناچار باید به بخش خصوصی روی آورد.
به گفته وی سیستم پیمانکاری در طرح های عمرانی دیگر قابل اجرا نیست و نظام سنتی پیمانکاری دیگر در ایران جواب نمی دهد.
خادمی افزود: آغاز برخی از طرح ها توجیه اقتصادی ندارد و اکنون که برخی طرح ها نیمه تمام هستند باید با کمک بخش خصوصی تکمیل شوند.
وی اظهار کرد: نسبت مصارف به منابع بانک های دولتی در لرستان بیش از 120 درصد است اما در بانک های خصوصی به 10 درصد هم نمی رسد.

** 92طرح عمرانی در لرستان بیش از یکهزار میلیارد ریال به بانک ها بدهی دارند
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز در این نشست گفت: 92 طرح شامل 73 طرح صنعتی، 12 طرح کشاورزی و هفت طرح خدماتی با یکهزار میلیارد ریال بدهی به سیستم بانکی آماده واگذاری به بخش خصوصی در استان است.
بهزاد منصوری افزود: 44 طرح با حجم 58 درصد در خرم آباد، 16 طرح با حجم 11 درصد در بروجرد وجود دارد.

** 2هزار طرح نیمه تمام در لرستان وجود دارد
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان نیز اظهار کرد: 2هزار طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که روند تکمیل این طرح بیش از 15 سال زمان می برد.
علی هادی چگنی افزود: درصورت واگذاری طرح ها به بخش خصوصی روند تکمیل آنها تسریع می شود که در این زمینه می توان به آزادراه خرم آباد- پل زال اشاره کرد.
وی ادامه داد: 348 طرح در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده و اکنون 85 طرح شناسایی و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
حسین سلاح ورزی رییس اتاق بازرگانی لرستان نیز گفت: با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران می توانیم طرح های نیمه تمام استان را تکمیل کنیم.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.