به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا توکلی روز دوشنبه در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال های گذشته به دلیل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعداد زیادی از طیور و پرندگان در سطح کشور معدوم شده است.
وی با بیان اینکه در سال 95 حدود 6 کانون بیماری فوق حاد پرندگان در لرستان شناسایی شد، اظهار کرد: در سال های 95 و 96 ضد عفونی در جهت مبارزه با بیماری فوق حاد پرندگان در تمام کشتارگاه های استان انجام شد و اغلب مرغداری های استان به ویزه در مسیر رودخانه ها و پرندگان مهاجر ضد عفونی رایگان انجام شد.
وی با بیان اینکه بیش از 800 بیماری مشترک بین انسان و حیوانات وجود دارد،افزود: در راستای مبارزه با این بیماری ها دامپزشکی موظف به کنترل و پشگیری است.
به گفته وی در سال های گذشته تلفات انسانی بیماری تب کریمه کنگو در سطح کشور وجود داشته است که با توجه به آغاز فصول گرم مراقبت های لازم در راستای مبارزه با این بیماری ضروری است.
وی بیان کرد: دام مبتلا به این بیماری هیچگونه علائم بارزی برای تشخیص ندارد ولی لرستان تنها استانی است که با کمک های استانداری تمام شهرستان ها به صورت رایگان سمپاشی شده است.
توکلی ادامه داد: در سال گذشته هیچگونه موردی انسانی از این بیماری گزارش نشده و از راه های مقابله با این بیماری سم پاشی علیه کنه و حشرات و آموزش در سطح روستاها است.

**در حال حاضر باغ وحش خرم آباد تحت نظارت دامپزشکی است
مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: نگهداری باغ وحش در هیچ جای دنیا وظیفه دامپزشکی نیست و امکان تامین اعتبار و نگهداری باغ وحش خرم آباد برای این اداره کل وجودندارد.
وی اظهار کرد: در آخرین جلسه برگزار شده در استانداری جهت واگذاری این باغ وحش مقرر شد که توسط شهرداری خرم آباد در بیستم اسفند ماه سال گذشته تحویل گرفته شود که متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی در این راستا نشده است.
توکلی بیان کرد:مصوب شده که در صورت عدم نگهداری باغ وحش خرم آباد توسط شهرداری حیوانات این باغ وحش به شهر دیگری منتقل شوند چراکه دامپزشکی استان به دلیل کمبود نیرو و اعتبارات لازم امکان نگهداری از حیوانات این باغ وحش را ندارد.
به گفته وی در حال حاضر باغ وحش کاسیت تحت نگهداری این داره کل قرار دارد و در امر سلامت،تامین غذا و بهداشت حیوانات باغ وحش همچنان مسئولیت پذیر است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.