به گزارش خبرآنلاین لرستان، استاندار لرستان اظهار کرد: قرارگاه خاتم یک ظرفیت بزرگ در کشور است که مباحث توسعه اقتصادی و اجتماعی را دنبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: بخش عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان که در حال اجراست و یا به بهره برداری رسیده حاصل فعالیت‌های این مجموعه بزرگ است.

استاندار لرستان با اشاره به محرومیت و عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان بر مساعدت همه جانبه دولت و دیگر نهادها و سازمان ها در کشور تاکید کرد و گفت: پروژه‌هایی که در استان در دست اجرا هستند، پیشرفت خیلی خوبی دارند و در حال حاضر نزدیک به 5500 نفر نیرو اشتغالزایی داشته که برای استان بیکاری مانند لرستان، عدد قابل توجهی است.

وی بزرگترین مشکل سد بختیاری را در سال گذشته بحث فاینانس عنوان کرد و گفت: در شورای عالی اقتصاد این بحث مطرح شد و به تصویب رسید.

خادمی با اشاره به سد معشوره افزود: با وجود مشکلات زیادی که این سد داشت با همکاری قرارگاه خاتم چراغ این پروژه خاموش نشد.

وی با بیان اینکه منابع سد معشوره از محل مشارکت بخش عمومی و خصوصی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل این سد تخصیص آب بود که پس از پیگیری توانستیم با تخصیص 100 میلیون مترمکعب این مشکل را حل کنیم. امیدواریم با تلاش دست اندرکاران این پروژه وارد مدار شود.

مقام ارشد استان با اشاره به پروژه راه‌آهن لرستان و با بیان اینکه بالای 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: از تهاتر فولاد خوزستان 380 میلیارد تومان آن جذب شده و سال جاری باید تلاش کنیم این پروژه را در پیوست قرار دهیم تا بتوانیم برای آن منابع تعریف کنیم.

وی ادامه داد: امسال قرار است 70 کیلومتر از آزادراه استان را به بهره‌برداری برسد.

استاندار لرستان تاکید کرد: پروژه زیرگذر بهارستان به یک مسئله برای استان تبدیل شده که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 914144
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.