هر ساله از جانب مقام معظم رهبری شعاری حکیمانه در راستای نامگذاری سال در نظر گرفته می شود که شعار حمایت از کالای ایرانی همزمان با شکفتن شکوفه های بهاری جوانه های امید هر چه بیشتر و نگاهی بلند به آینده اقتصادی کشور و جوانان این سرزمین است.
رویکرد حمایت از کالای ایرانی در حقیقت حمایت از توانمندی و ظرفیت ایرانی و حرکت به سمت اقتصادی فعال و حمایت از جوانان ایرانی است و منجر به تولید و ثروت ملی و استقلال اقتصادی کشور می شود که علاوه بر رونق اقتصادی حمایت از جوان ایرانی و دغدغه اشتغال است.
بر کسی پوشیده نیست که استفاده از کالای ایرانی علاوه بر اشتغالزایی و توانمندسازی هرچه بیشتر اقتصاد، افزایش کیفیت و توان رقابت با محصولات خارجی را نیز افزایش و غرور ملی را تقویت می کند.
در این راستا همت جمعی مسئولان و نهادینه سازی فرهنگ استفاده و حمایت از کالای ایرانی امری بدیهی است که به نظر می رسد این مهم باید در اولویت برنامه های کاری قرار گیرد.
اگرچه دستورالعمل هایی مبنی بر استفاده از کالای ایرانی در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی وجود دارد اما این امر نیازمند اقدامات بیش از پیش می باشد.
در صورتیکه باور عمومی استفاده از کالای ایرانی در سطح جامعه رونق یابد امکان تحقق اقتصاد مقاومتی و از طرفی رفع موانع تولید تسهیل می شود و گام های محکم تری به سوی شکوفایی اقتصادی برداشته می شود.
تاکید بر مصرف کالای ایرانی تنها توصیه ای برای مصرف کنندگان نیست، بلکه تولید کننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین‌تر مانع تمایل مشتریان به کالای خارجی باشدکه البته راهگشای این مسیر نیز رونق اقتصادی و توانمندی تولیدکنندگان است که باز هم سرمنشا این امر به حمایت از کالای ایرانی باز می گردد.
** خبرنگار ایرنا خرم آباد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.