به گزارش ایرنا، مسعود رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین سال 58 توسط امام راحل نامگذاری و تاسیس شده و تاکنون منشاء خدمات فراوانی در بخشهای مختلف بوده است.
وی افزود: در سطح کشور بیش از 5 میلیون و 800 هزار خانوار روستایی و 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد 170 هزار و 500 واحد مسکونی در لرستان می باشد که از این تعداد 101 هزار و 974 واحد روستایی مقاوم سازی شده اند.
به گفته وی تاکنون یکهزار و 500 واحد شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن لرستان ساخته شده و امسال 110 واحد دیگر ساخته می شود.
رضایی در ادامه به تهیه و اجرای طرحهای هادی در روستاهای لرستان اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 984 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 503 روستا بالای 20 خانوار و قابلیت اجرایی طرح هادی را دارند که برای همه این روستاها طرح هادی تهیه شده است.
وی اظهار کرد: طبق تفاهمنامه ای که بنیاد مسکن با میراث فرهنگی داشته کار تهیه طرحهای گردشگری روستاهای هدف گردشگری به عهده بنیاد مسکن است که تاکنون برای 4 روستا طرح گردشگری تهیه شده است.
رضایی یادآورشد: سال گذشته بیش از 480 میلیارد ریال اعتبار مصوب طرحهای هادی در لرستان بوده که تاکنون بیش از 280 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.
وی همچنین گفت: در زلزله کرمانشاه استان لرستان به عنوان استان معین در شهر اسلام آباد و روستاهای اطراف این شهر کار بازسازی و تعمیر واحدهای خسارت دیده را آغاز کرده که در این رابطه 23 هزار واحد شهری و روستایی شناسایی که از این تعداد تاکنون 12 هزار واحد نیاز به تعمیر، دو هزار و 500 واحد روستایی و 300 واحد شهری کار ساخت آنها آغاز شده و امیدواریم که تا پایان آبانماه امسال بتوانیم آنها را تکمیل و تحویل مردم دهیم.
در لرستان بیش از 170 هزار واحد روستایی با 35 درصد جمعیت مجموع استان قرار دارد.
9872/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.