رضا آریایی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پل تخریب شده دره خزینه پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پل کابلی دره خزینه در سال های گذشته احداث شد که مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی کشور قرار گرفت و یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان پلدختر بود که در ایام تعطیلات نوروز از سمت استان ایلام تخریب شد.
وی با بیان اینکه پل معلق دره خزینه پلدختر به عنوان یک جاذبه گردشگری در لرستان شناخته می شد، افزود: این پل هرساله مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می گرفت و در حالی امسال تخریب شد که گردشگران زیادی نسبت به گذشته از اقصی نقاط کشور به لرستان آمدند و این اتفاق بسیار ناراحت کننده را دیدند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان همچنین گفت: برای احداث مجدد پل معلق دره خزینه پلدختر به طور قطع از مهندسان مشاور مجرب دعوت می شود.
وی افزود: برای عملیاتی شدن احداث دوباره پل ، امکانات زیرساختی از جمله سوله بزرگ ،کانکس های زیاد همراه با سیستم بهداشتی ، آب ، برق ، مخابرات و از طرفی دسترسی سریع به جاده اصلی وجود دارد که پارامترهایی مناسب برای آغاز عملیات ساخت پل به شمار می روند.
آریایی خاطر نشان کرد: طراحی پل جدید دره خزینه پلدختر باید با دقت و ظرافت خاصی صورت گیرد تا جاذبه های آن بیشتر از گذشته و هیجان رفتن روی پل افزایش پیدا کند.
وی گفت: احداث مجدد پل دره خزینه پلدختر به طور قطع عملیاتی شده و تلاش می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.
پل معلق واقع در روستای دره خزینه از توابع شهرستان پلدختر در سال 1382 توسط وزارت نیرو جهت انتقال گروه تحقیقاتی و مطالعاتی کارکنان سد کرخه 2 بر روی رودخانه سیمره ساخته شد.
این پل به عنوان یکی از جاذبه های زیبای گردشگری پلدختر محسوب می شود و در 49 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان حدفاصل پلدختر –اندیمشک واقع شده است.
این پل دارای 112 متر طول 85 سانتی متر تا یک متر عرض و 85 متر ارتفاع بود.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.