به گزارش خبرآنلاین لرستان، عنایت شرفی گفت: در سال 96، 21 فرآورده تولیدی در سطح شهرستان موففق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شد.

وی افزود: بر اساس تصمیمات کمیته علایم مرکز استان، در مجموع 69 مورد صدور، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی شهرستان انجام گرفته است که از این تعداد 21 مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی مربوط به فرآورده هایی از قبیل صابون بچه، سنگدانه ریز مورد مصرف در بتن، نمک خوراکی ید دار، مربا و مارمالاد، دستمال کاغذی، آجر رسی، لواشک، کنسرو لوبیا چیتی، کنسرو خیارشور، ترشی مخلوط، خمیر کاغذ، مصنوعات طلا، مایع ظرفشویی، سیم آلومینیمی، پنیر پروسس، عامل کاهنده و ... انجام شده و 48 مورد نیز تعلیق ویا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد صورت گرفته است.

رییس اداره استاندارد بروجرد اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 872 مورد بازرسی و نمونه‎برداری از واحدهای تولیدی این شهرستان انجام شد.

وی گفت: در سال96 تعداد 3303 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع شهرستان صورت گرفته که در این بازرسی ها 373 مورد مغایرت با الزامات استاندارد مشاهده شد و اقداماتی از قبیل اخطار، توقیف و جمع آوری کالاهای مغایر انجام گردید.

شرفی بیان کرد: در راستای کنترل میزان فروشی و حفظ حقوق مردم در سال 96 تعداد 589 مورد آزمون دوره ای بر روی ترازوهای واحدهای صنفی شهرستان انجام شد و برای 350 ترازو نیز توسط آزمایشگاه همکار پلمپ گذاری گردید.

رییس اداره استاندارد شهرستان بروجرد اظهارداشت: در راستای کنترل مصنوعات طلای عرضه شده در بازار، 89 مورد بازرسی و نمونه برداری صورت گرفت و 28 گرم طلای فاقد کد سازنده و 13 عدد سکه دوار غیربانکی نیز توقیف و قیچی شد.

وی در ادامه افزود: برای 125 آسانسور در شهرستان ، گواهی ایمنی و کیفیت استاندارد توسط اداره کل در سال 96 صادر شد. در حال حاضر صدور گواهینامه های استاندارد آسانسور در شهرستان با توجه به همکاری بین دستگاه های مرتبط، روند رضایتبخشی دارد و تنها دغدغه این حوزه مربوط به مشکلات و عدم انطباق های بحرانی آسانسورهای مسکن مهر بروجرد است که در این راستا اقدامات و پیگیری های زیادی برای رفع نواقص، توسط دستگاه های ذی ربط و در راس آن فرمانداری شهرستان انجام گرفته است.

شرفی گفت: در سال 96 با همکاری آزمایشگاه همکار و شرکت های بازرسی همکار، تعداد 344 مورد آزمون دوره ای نازل‎های سوخت مایع (پمپ بنزین) و 69 مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی و زمین بازی شهرستان های بروجرد و اشترینان صورت گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: در سال 97 که از سوی مقام معظم رهبری سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده، امید است با همکاری مسئولین شهرستان، در جهت تحقق شعار سال و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدامات موثری انجام شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 897783
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.