امین عباسیان*- البته منظور از بی نظیر بودن، تصمیم یک شبه ای است که بدون در نظر گرفتن وضعیت معیشت خانوارها و جوانان لرستانی گرفته شده است و بدون هیچگونه نظر خواهی و عدم توجه به سایر آرا به اجرا گذاشته شد،هرچند باید متذکر شد که ارزش و ارج معنوی معلمین موسیقی را نمی شود با هیچ مبلغی هم سنگ دانست خصوصا اساتیدی که کلاس اخلاق آنان بر هنر آنان ارجحیت دارد.
در ادامه نگارنده اتخاذ چنین تصمیمی را از چند دیدگاه بررسی نموده ام که در زیر ارایه می گردد.

۱- در وهله اول این افزایش ۳۰ درصدی را بنوعی از سر مزاح مرتبط با گرانی ارز در آستانه سال جدید می دانم که اگر اینگونه باشد که واقعا جای تاسف دارد.
۲-موضوع دوم اینکه شهریه کلاسها طی سالیان اخیر بصورت سالانه آنهم ۱۰ درصد در سال افزایش می یافت که آنهم با هماهنگی دفتر مرکز آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام میشد که معمولا دهه سوم فروردین صورت می پذیرفت،حال چرا و چگونه و بر اساس کدام هماهنگی در ۱۴ فروردین هزینه کلاسها افزایش می یابد الله اعلم.
۳-علیرغم اینکه خوشبختانه تعداد آموزشگاههای موسیقی در استان خصوصا خرم آباد رو به افزایش است اما همین روند رو به رشد با نظر به تعداد کم هنرجو در بعضی از فصول و ماههای سال باعث رقابتی ناسالم در بین برخی از آموزشگاهها شده است که اگر هزینه اجاره بهای مکانهای آموزشی را هم احتساب کنیم بنوعی به این عزیزان باید حق داد ولی این نباید بهانه ای گردد که در نهایت فشار اصلی را مردم و علاقمندان موسیقی متحمل شوند.
۴-مورد دیگر که بزعم حقیر شاید مهمترین عامل این افزایش باشد وجود برخی از مدیران آموزشگاههای مرکز استان در راس هرم اجرایی و کرسی تصمیم گیری باشد آنچنانکه خودشان می برند و خودشان می دوزند غافل از اینکه ذره ای به فکر جوانان بیکار و علاقمند به موسیقی هم استانی خود باشند و حتی دریغ از یک کلاس نیم بهاء برای دانشجویان،مددجویان بهزیستی و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد که این دوستان تقبل فرمایند.
در خاتمه باید اضافه کنم که موارد متعدد دیگری هم در این روند سعودی هزینه ها تاثیر دارد که بنابر مصلحت از بیان آن معذورم، اما هیچگاه این دلایل باعث سکوت اینجانب در برابر این تصمیم یک سویه نمی شود.

*رییس انجمن موسیقی لرستان

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 893363
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.