به گزارش ایرنا سید امین قاسمی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: استان لرستان با تمام زیبایی های خود آماده استقبال از مسافران نوروزی است.
وی افزود: در این ایام نوروز همه امکانات رفاهی، تفریحی، اسکان و غیره آماده برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: طبق آمار سال گذشته حدود سه میلیون مسافر به استان لرستان سفر کرده که از این تعداد 700 هزار نفر اقامت داشته ‌اند.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار تخت درجه بندی شده در استان لرستان وجود دارد، افزود: حدود 9 طرح نیمه تمام از بین 108 طرح نیمه تمام اولویت دار استان لرستان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که باید هرچه سریعتر تکمیل شوند.
قاسمی به آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک در لرستان اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که بین سپاه پاسداران امسال صورت گرفته حریم قلعه فلک الافلاک تا پایان سال 97 آزادسازی می ‌شود.
وی یادآور شد: برای شناسایی هرچه بیشتر استان لرستان به کشور برنامه ریزی شده که از جمله این برنامه ‌ها نصب تابلوهایی در پایانه فرودگاه مهرآباد بود که بازتاب خیلی خوبی در سطح کشور داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان راه نجات اقتصاد ایران را توسعه گردشگری دانست و گفت: متاسفانه این بخش تاکنون در استان لرستان مغفول مانده است.
وی افزود: 10 روستای هدف گردشگری در لرستان مصوب شده که اجرای زیرساخت های آنها توسط بنیاد مسکن باید انجام شود.
9872/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.