در این نامه که روز شنبه در اختیار ایرنا مرکز خرم آباد قرار گرفت، آمده است: در روزگاری که دشمن قسم خورده ملت ایران اسلامی از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به این آب و خاک چشم پوشی نمی کند و در شرایطی که دشمنان انقلاب با ایجاد جوهای متشنج هدف شوم رخنه در دل مردم را دارند، همبستگی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
در این نامه با بیان اینکه قوم لر یکی از اقوام قدیمی و پرافتخار تاریخ کهن ایران است، آمده است: قوم لر همواره حافظ این آب و خاک بوده اند که گواه آن شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.
این نامه می افزاید: در روایتی آمده است که یک مرد شامی هنگام رسیدن به امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت شروع به دشمنام می کند و این امام بزرگوار می فرمایند ای پیرمرد گمان دارم که غریب این شهر هستی و شاید اشتباه کرده ای، پس اگر درصدد جلب رضایت ما هستی از تو راضی شویم! و اگر چیزی از ما بخواهی به تو می دهیم و اگر راهنمایی و ارشاد خواهی، ارشادت کنیم و اگر برای برداشتن بارت از ما کمک خواهی بارت را برداریم و اگر گرسنه ای سیرت کنیم و اگر برهنه ای بپوشانیمت و اگر نیازمندی بی نیازت گردانیم و اگر آواره ای در پناه خویشت گیریم و اگر خواسته ای داری انجامش دهیم و اگر مرکب و بار و بنه ای را به خانه ما انتقال دهی و تا وقتی که قصد رفتن داری مهمان ما باشی؛ برای ما آسانتر و محبوبتر است که ما را جایگاهی وسیع و مقامی منیع و مالی بسیار است.
در این بیانیه با اشاره به اینکه همه ما مسلمانیم و شیعه و آموزه های دینی ما آکنده از این دست کرامات است، آمده است: من نیز مسلمانم و شیعه و از جنس همین مردم؛ سال های جوانی عمرم را در میان همین مردم و فرهنگ غنی شان زندگی کرده ام و دوستان لر زبان بسیار خوبی دارم.
در این نامه آمده است: افتخار شاگردی اساتید بزرگ این استان را داشته و دارم و ایشان هم با من به مهربانی برخورد کرده اند و مهمان نواز بوده اند همانطور که به آن شهره هستند.
این دانشجو در نامه خود می افزاید: اتفاقی تلخ برایم افتاد و مبلغی از من مورد سرقت قرار گرفت که تحملش سخت بود و فشار روانی و عصبی زیادی به من وارد کرد و از روی عصبانیت و نه منطق و عقلانی، حرفی زدم که نه شایسته این مردم بود و نه زبان من! و در همان ساعات اول چندبار عذر تقصیر خواستم اما متاسفانه بدست همه عزیزان نرسید. حاضر نیستم لحظه ای درد و رنجش هموطنانم را در هیچ جای این سرزمین ببینم.
در این نامه آمده است: از ملت شریف ایران و مردم غیور لر که ناخواسته و بدون غرض ورزی و سوء نیت از روی نادانی باعث آزردگی ایشان شده ام صمیمانه عذرخواهی می کنم. مطمئنا هرگز چنین اشتباهی تکرار نخواهد شد؛ از خداوند رحمان طلب مغفرت می کنم و از درگاه عزیز مطلق خواستار سلامتی و طول عمر با عزت برای همه هموطنانم هستم.
در پایان این نامه آمده است: امیدوارم به رسم غریب نوازی و مهمان نوازیتان و با تکیه بر سیره ائمه معصوم و آموزه های غنی فرهنگی و اسلامی مان بنده سراپا تقصیر را مورد عفو و عنایت خود قرار دهید.
به گزارش ایرنا این دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود به مردم خرم آباد و قوم لر توهین کرد که این اقدام بازتاب گسترده ای داشت.
در پی واکنش مردم لرستان نسبت به این اهانت و احضار این دانشجو از سوی حراست دانشگاه، وی توضیح داد که وضعیت مالی مناسبی ندارد و اخیرا گوشی تلفن همراه او به سرقت رفته است.
دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در واکنش به این موضوع بیانیه ای صادر کرد و مردم لرستان را به آرامش دعوت کرد.
در این بیانیه همچنین عنوان شده بود اقدام لازم در خصوص برخورد با این دانشجو صورت گرفته است.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.