به گزارش ایرنا گودرز امیری چهارشنبه شب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: این طرح ها در اختیار بانک‌های استان لرستان قرار گرفته که سهم استان چهارهزارو 640 میلیارد ریال است و یکهزار و 870 میلیارد ریال آن ابلاغ و تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: چنانچه اعتبار این طرح ها تصویب شود امکان پیگیری دیگر طرح ها وجود دارد اما تاکنون تنها 115 میلیارد ریال پرداخت شده و 40 میلیارد ریال دیگر در دست تکمیل است.
امیری اعتبارات را قابل انتقال به سال آینده دانست و گفت: تا پایان سال 97 می توان از این اعتبارات برای طرح ها در استان استفاده کرد.
وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی تمام مراحل پرداخت به طرح ها از طریق بانک‌ ها انجام شود.
امیری اظهار کرد: متقاضیان در بحث اشتغال فراگیر به دلیل تسهیلات کم در تسهیلات روستایی و عشایری طرح ها را رها کرده و با مراجعه به بانک برای دریافت تسهیلات دیگری اقدام می ‌کنند که طبق قانون نمی ‌توانند در این زمینه موفق باشند.
وی افزود: در بخشی دیگر امکان دریافت تسهیلات و تغییر در بانک عامل وجود ندارد اما در طرح های ایجادی ممکن است این امر انجام شود اما سخت و زمان بر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ‌ای استان لرستان نیز در این نشست گفت: 36 هزار واحد صنفی در استان لرستان شناسایی شده که هدف نخست آن مهارت آموزی در محیط کار بوده که در این زمینه برای این سازمان 50 هزار نفر ساعت آموزش تعیین شده بود که به 120 هزار ساعت آموزش ارتقا یافت.
رحمان قلاوند اضافه کرد: 432 نفر در این راستا در قالب 79 هزارو 373 نفر ساعت آموزش دیده‌ اند که 124 مجوز صادر شده است.
مدیرکل کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز اظهار کرد: سه هزارو 732 طرح بررسی شده در تسهیلات اشتغالزای استان لرستان وجود دارد که یکهزار و 301 طرح از این تعداد ایجادی، 922 طرح توسعه ای و 343 طرح سرمایه در گردش است.
علی آشتاب با اشاره به 50هزارو 870میلیاردو 600میلیون ریال اعتبار در طرح تسهیلات اشتغالزا در استان لرستان گفت: 209طرح بیشتر و سه هزارو 532طرح کمتر از 2 هزار و 500 میلیون ریال می باشند که 11هزارو 712 نفر اشتغال تعهد شده در این طرح ها پیش بینی شده است.
وی به آخرین گزارش عملکرد بانک های استان لرستان درخصوص اشتغال فراگیر اشاره کرد و افزود: 437 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که 97 طرح با اعتبار یکهزار و 163 میلیاردو 180 میلیون ریال پرداخت شده است.
٣٢١٠/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.