به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی در همایش ملی سیره علوی که در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: اینکه یک صنعتگر به‌راحتی و بدون مانع فعالیت خود را آغاز کند و به‌آسانی آن را ادامه دهد از شاخص‌هایی است که مدنظر امیر مؤمنان علی علیه‌السلام بود.

وی افزود: اگر امروزه یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به دستگاه‌ها وادارات مراجعه و گاها برای آن دردسر درست می‌کنند و او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، امام علی(ع) می‌فرمود فضای کسب‌وکار باید آسان و راحت باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه هزار و 400 سال پیش حضرت علی(ع) به نکات مهمی در راستای سرمایه‌گذاری اشاره کرده‌اند عنوان کرد: بانک جهانی امروز پس از هزار و 400 سال همان فرمایشات امیرمؤمنان را به‌عنوان رتبه‌بندی جهانی اعلام می‌کند.

خادمی همچنین به موضوع مالیات در زمان خلافت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: زمانی که تاجران و صنعت گران اوضاع مناسبی داشته باشند با پرداخت مالیات اوضاع بخش‌های دیگر حکومت را بهبود می‌بخشند؛ یکی از دردهای بزرگ بشر این است که حضرت علی(ع) در نسلی وجود داشت که جامعه وقت، ظرفیت و درک آن حضرت را نداشت.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) دریای علم و همواره تشنه آگاهی بخشی بود تصریح کرد: حضرت علی(ع) دارای تجارت متعددی بود و تجربه این جایگاه‌ها فرصتی را ایجاد کرده که ما امروزه بتوانیم سیره‌های مختلف را در موقعیت‌های مختلف اکتساب و کشف کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 864552
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.