به گزارش خبرآنلاین لرستان، در ابتدای این مراسم نماز میت به امامت آیت الله میرعمادی ، نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی خرم آباد بر پیکر استاد ایرج کاظمی اقامه شد.

سپس حجت الاسلام حمید رضا حنان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروی انقلاب اسلامی و تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه ، گفت : بشر همواره در طول تاریخ تغییرات و تحولات بسیاری را در عرصه های فردی و اجتماعی به خود دیده است که توسط اندیشمندان و چهره های شاخص به وجود آمده و اگر نبود این تحولات ، بشر اکنون در دوران بربریت و توحش به سر می برد.

وی افزود: این همه پیشرفت و توسعه در طول تاریخ بشر به واسطه ی دین و افراد اندیشمندی صورت گرفته که شاخصه ها و ویژگی های برجسته ای داشته اند.

حنان تصریح کرد : یکی از اندیشمندانی که موجب ایجاد تحول در عرصه های مختلف فرهنگی ، رسانه ، هنر و علوم انسانی در استان لرستان شده استاد فقید زنده یاد ایرج کاظمی است که با اندیشه و قلم ماندگار خود ، راه روشنی را پیش روی اصحاب فرهنگ و هنر استان گشوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه ابراز داشت : در خصوص جایگاه ویژه ی این استاد فقید همین بس که امروز شاهد حضور کسانی در آیین تشییع ایشان هستیم که همگی از چهره های ماندگار علم و ادب استان هستند و شاگردان بسیاری را تربیت کرده اند.

در بخش دیگری از این مراسم حبیب الله خجسته پور ، معاون سیاسی ، اجتماعی ، امنیتی استانداری لرستان نیز ضمن تسلیت درگذشت استاد ایرج کاظمی ، گفت : امروز و در این مراسم ما شاهد عینیت یافتن مصرع معروف استاد سخن ، سعدی هستیم که "سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز" و ما لرستانی ها از این به بعد استاد کاظمی را در لابلای کتابها و تحقیقات عالمانه ها و در میان سطرهای موشکافانه اش در مطبوعات مشاهده خواهیم کرد و این اسوه ی عالی ادب و اخلاق در میام مردم لرستان کماکان زنده است .

وی تصریح کرد: راز ماندگاری استاد ایرج کاظمی اخلاق حسنه ی ایشان بود که بزرگ و کوچک را تکریم می کرد و ایشان در کنار علم ، عمل به اخلاق را نادیده نگرفت و شرط تکثیر استاد کاظمی ها همین سجایای اخلاقی است .

بعد از این مراسم که علاوه بر اصحاب فرهنگ و هنر استان برخی مسئولین از جمله دکتر بیرانوند ، نماینده ی مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل برخی دستگاه های دولتی نیز در آن حضور داشتند ، پیکر استاد ایرج کاظمی به بهشت ششم آرامستان خضر تشییع و بنا بر وصیت خویش در کنار مادربزرگش به خاک سپرده شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 853588
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.