حجت الاسلام مهدی امیدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سبک قرآنی به عنوان یک باور و اعتقاد درون هر انسانی نهفته است اما اکنون متاسفانه بر روی آن گرد و غبار نشسته ، لذا به دلیل تضعیف باورها و تلفیق آن با سبک زندگی مادی و دنیوی باید با فرهنگ سازی اسلامی برای تقویت آن تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی قرآنی باید در جامعه احیا شود، افزود: این سبک هنوز هم در جامعه از بین نرفته است و مدیران و مسئولان قرآنی کشور فعالیت های مرتبط را باید در دستور کار قرار دهند.
حجت الاسلام امیدیان در خصوص ارزیابی وضعیت بودجه موسسات قرآنی افزود: موسسات قرآنی براساس یک اصالت مردمی که آن رسالت قرانی می باشد فعالیت می کنند و هرساله بودجه این موسسات کاهش پیدا می کند.
وی با اشاره به اختصاص تنها 100میلیارد ریال از اعتبار سال گذشته موسسات قرآنی در کشور افزود: بودجه ای که برای سال 97 تعیین شده است 400میلیارد ریال می باشد که امیدواریم تمامی آن تخصیص داده شود.
وی گفت: با ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، می توان مشکلات را برطرف کرد که تاکنون صورت نگرفته است چرا که اکنون اساسنامه های کشوری و استانی با یکدیگر تناسب نداشته و هرچه زمان می گذرد به موسسات آسیب بیشتری وارد می شود.
نایب رئیس اتحادیه موسسات قرآنی کشور عملکرد نهادهای قرانی مانند شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه موسست قرآنی مردم نهاد و اتحادیه تشکل های قران برای گسترش فعالیتهای قرآنی را ضعیف عنوان کرد و افزود: شورای توسعه فرهنگی قرآنی نتوانسته است از ظرفیت های موجود بخوبی استفاده کند.
حجت الاسلام امیدیان با بیان اینکه اکنون در حق مربیان قرآنی ظلم شده و تنها راه حل برطرف کردن مشکل، ادغام اتحادیه است، ادامه داد: اتحادیه ها نمایندگان مردم هستند و باید برای رضای مردم فعالیت کنند و با تشکیل هیات از نهادهای مردمی، دستگاه های حاکمیتی بر اساس آن برنامه هایشان را تنظیم کرده هرچند که باید در انتخاب افراد برای انتخابات دقت شود.
وی یکی از ویژگی های مدیران قرآنی را امانت داری قرآنی عنوان کرد و افزود: فعالیت های قرآنی مردمی بوده و در کنار آن دستگاه های دولتی باید حمایت های لازم را انجام دهند و برای موفقیت آن تلاش کرد.
نایب رئیس اتحادیه موسسات قرآنی کشور ادامه داد: علاوه بر کار جهادی باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود و با تشکیل اتاق فکر و هیات اندیشه ورز در جهت پیشبرد اهداف تلاش کرد.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.