زهرا خوانساری روز سه شنبه به مناسبت روز پرستار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرستاران شاغل در سطح بیمارستان های استان در وضعیت استخدام رسمی، طرحی و قرارداد شرکتی یک ساله تحت پوشش شرکت های تعاونی خدمات بهداشتی فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص های ارزیابی تعداد پرستاران تعداد تخت های بیمارستانی در هر استان می باشد، بیان کرد: با توجه به نیاز استان در سال های گذشته به تخت های تخصصی و فوق تخصصی و با افزایش تعداد تخت های تخصصی استان ، کمبود نیروی انسانی وجود دارد و با شاخص کشوری فاصله ایجاد شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون در کشور تعداد پرستار به ازای تخت‌های بیمارستانی در وضعیت متوسط استاندارد 1.2 تا 1.8 قرار دارد که در استان این شاخص 1.1 و در برخی موارد 0.8 است.
خوانساری اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اضافه شدن چند بیمارستان به استان از جمله بیمارستان آیت‌الله بروجردی و بیمارستان روانپزشکی خرم آباد در پردیس دانشگاه علوم پزشکی و سایر بیمارستان های استان نیاز به حضور تعداد بیشتر پرستار در استان وجود دارد.
به گفته وی در این راستا در یکم دی ماه گذشته آزمون کشوری استخدام 250 پرستار در لرستان برگزار شد که نتایج نهایی پذیرفته شدگان تا یک ماه آینده اعلام خواهد شد.
رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: مشکل مطالبات پرستاران لرستان نیز مانند سراسر کشور بنا بر دستور وزیر بهداشت و درمان در حال پیگری است و بنا بر دستورات ایشان شش ماه نخست مطالبات پرستاران تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.
خوانساری افزود: این مطالبات به دلیل اجرای طرح تحول سلامت و مراجعه بیشتر مردم به بیمارستان های دانشگاهی باعث نیاز به شیفت های بیشتر پرستاران استان بوده است.
وی بیان کرد: مطالبات اضافه کاری و کارانه پرستاران استان 10 ماه است پرداخت نشده که امیدواریم به زودی این مشکل مرتفع شود.
خوانساری بیان کرد: 61 پرستار در روز چهارم بهمن‌ ماه به مناسبت میلاد حضرت زینب(س)در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تجلیل می شوند.
7274/6060
خبرنگار: مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.