به گزارش خبرنگار ایرنا پیمان آسترکی روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه بیمارستان شفا در سالن جلسات این بیمارستان بیان کرد: سلامت و درمان از دغدغه های اصلی جوامع و دولت ها است که در سالیان گذشته در سطح کشور اقداماتی در این راستا صورت گرفته است و دولت ها براساس شرایط برنامه ریزی و اجرا کردند.
وی افزود: شرایط درمان در سطح کشور یکی از دغدغه های اصلی و از منویات مقام معظم رهبری ارائه راهکارهایی جهت کاستن نگرانی مردم در این عرصه بود.
آسترکی ادامه داد: در استان لرستان ضریب نسبت تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت استان قبل از اجرای طرح تحول سلامت حدود 8/.تا 9/0 بود که از سال 93 با توجه به اقدامات و سیاست گذاری های عرصه درمان،سرمایه گذاری ها و تخصیص منابع در این عرصه تعداد تخت های بیمارستانی به 2 هزار و 450 و ضریب 1/1 رسید.
به گفته وی بنا بر برنامه ریزی های انجام شده تا افق 1404 ضریب تخت بیمارستانی در لرستان به 2 برابر یعنی حدود 2/2 خواهد رسید.
آسترکی بیان کرد:میانگین هزینه ایجاد یک تخت بیمارستانی بین 400 میلیون ریال تا هفت میلیارد و 500 میلیون ریال است که نیازمند حضور سرمایه گذاران جهت ایجاد تخت های مورد نیاز کشور است.
وی تاکید کرد که به دلیل کمبود اعتبارهای دولتی در حال حاضر تعدادی از بیمارستان لرستان به ناچار جهت پیگیری درمان به استان های همجوار مراجعه می کنند و که این اتفاق مطلوب جامعه فرهیخته این استان نیست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در بخش دولتی در سال های گذشته گام های بزرگی برداشته شده است اما ارتقا سطح درمان و بهداشت این استان نیازمند سرمایه گذاری و توسعه منابع است.
وی با اشاره به ضرورت ارتقا شرایط و حمایت از نیروی انسانی در این عرصه بیان کرد: باید از دیگر پتانسیل ها نیز استفاده کرد و تلاش می شود که 10 از خدمات را به بخش خصوصی واگذار شود.
آسترکی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بیمارستان شفا، رادیوتراپیست، بخش بیماران سرطانی و شیمی درمانی از خدمات مطلوب بخش خصوصی در این استان است.
وی بر ضرورت امنیت روانی در سطح استان جهت حضور سرمایه گذار،ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تر و اشتغالزایی تاکید کرد.
در این مراسم از زحمات دکتر روح الله فکوری تقدیر و دکتر رامین خسروی فر به عنوان رئیس بیمارستان شفا معرفی شد.
7274
خبرنگار: مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.