علی هادی چگنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه لایحه بودجه 97 نسبت به بودجه سنوات قبل متفاوت است،بیان کرد: از ویژگی های مهم لایحه بودجه اصلاح ساختاری درست در تدوین بودجه بوده که در این راستا بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و شفافیت در بودجه و انضباط بودجه ای انجام گرفته، به گونه ای که تعداد زیادی از ردیف های متفرقه که ضرروت نداشتند در بودجه حذف شده و همچنین به استان ها، اختیارات و اعتبارات بیشتری داده شده است.
وی همچنین اظهار کرد: در لایحه بودجه توجه ویژه به تولید و اشتغال از طریق اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایری، اشتغال حمایتی با اختصاص یارانه سود تسهیلات در لایحه بودجه صورت گرفته و همچنین مشارکت عمومی و خصوصی و توجه ویژه به صادرات غیرنفتی از دیگر ویژگی های مهم در لایحه بودجه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان افزود: توجه ویژه به عدالت اجتماعی از طریق تلاش برای حذف فقر مطلق و تلاش برای بهبود بهداشت و سلامت مردم جامعه از دیگر ویژگی های بارز لایحه بودجه است.
به گفته وی در این راستا پیش بینی شده که یارانه بالغ بر 34 میلیون نفر که نیازمند یارانه نیستند، حذف گردد و این مبلغ صرفا برای دادن یارانه بیشتر به نیازمندان پرداخت و باقی مانده آن نیز صرف بهبود و بهداشت و سلامت مردم جامعه شود.
چگنی بیان کرد: در لایحه بودجه توجه ویژه ای به آب از طریق بهره وری آن، حمل ونقل ریلی و عمومی و همچنین محیط زیست و مقابله با آلودگی و ریزگردها که از مشکلات استان لرستان نیز هست شده است.
وی تاکید کرد: این لایحه چنانچه تصویب شود خیلی از مشکلات کشور را حل خواهد کرد.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.