سید موسی خادمی یکشنبه شب در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهرستان الیگودرز در گفت و گو با ایرنا افزود: نزدیک یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص یافته که نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال از این اعتبار نیز به لرستان اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: در یک طرح خوب اشتغالزایی دیگر نیز حدود 200 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت توزیع شده که عدد خوبی از این اعتبار به لرستان اختصاص یافته است.
استاندار لرستان افزود: 25 هزار میلیارد ریال در سد رودبار هزینه شده که 450 مگاوات تولید برق دارد و از مهمترین طرح های عمرانی کشور به شمار می رود.
وی گفت: سد رودبار توانایی تولید یکهزار مگاوات برق را دارد؛ بخشی از کار با توجه به نیاز به اعتبار بیش از 10 هزار میلیارد ریال انجام نشده است.
خادمی با تاکید بر لزوم ایجاد راه دسترسی الیگودرز به مسجد سلیمان خوزستان اظهار کرد: احداث این راه در بودجه 97 گنجانده می شود.
وی افزود: محور الیگودرز به داران نیز یک محور اصلی در لرستان است که تکمیل آن باید تسریع شود.
استاندار لرستان با اشاره به فعالیت شرکت پالایشکده برنس شیمی الیگودرز اظهار کرد: این شرکت تولید کننده گازوییل، بنزین و نفت است که از مواد اولیه میعانات وارداتی استفاده می کند و برای صادرات محصولات نیازمند اجرای طرح توسعه است.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان الیگودرز در تولید کاغذ از سنگ گفت: این کارخانه در مرحله تعیین محل زمین و انجام مناقصه برای شریک سرمایه گذار است و می تواند در کارآفرینی تقش مهمی داشته باشد.
خادمی با تاکید بر لزوم آبیاری زمین های زیر دست سد حوضیان اظهار کرد: قرارداد 2 هزار و 500 هکتار از این زمین ها بسته شده و شبکه سه و چهار این طرح نیز انجام شده است و بخشی دیگر نیز بزودی انجام می شود.
وی استفاده از ظرفیت گردشگری سد حوضیان را کاری ارزشمند خواند و افزود: بهترین رویکرد در سد حوضیان توجه به موضوع گردشگری است که با شرکت های هلدینگ در حال برسی مقدماتی در این زمینه هستیم و قصد داریم دهکده گردشگری را در سد حوضیان اجرا کنیم.
استاندار لرستان با اشاره به کمبود شیر صنعتی در این استان گفت: شرکت پگاه لرستان بیش از 50 درصد شیر خام مورد نیاز خود را از خارج استان وارد می کند.
وی افزود: مجتمع کشت و صنعت الیگودرز با توجه به شرایط فعلی لرستان یک ظرفیت است که می تواند بخشی از شیر مورد نیاز مصرف شرکت پگاه لرستان را تولید کند.
وی با اشاره به محرومیت شهرستان الیگودرز اظهار کرد: کل استان لرستان جزو استان های کمتر توسعه یافته است که شهرستان الیگودرز در حوزه راه روستایی مشکلاتی دارد که برای رفع آنها باید برنامه ریزی کنیم.
به گزارش ایرنا استاندار لرستان در سفر خود به شهرستان الیگودرز از 10 طرح مهم این شهرستان بازدید کرد و با حضور در میان مردم برخی روستاها و محلات مختلف شهر با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شد.
در این بازدیدها محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.
الیگودرز وسیع ترین شهرستان لرستان در شرق این استان قرار دارد.
7279/3022
خبرنگار: جابراسدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.