به گزارش خبرآنلاین لرستان، عبدالرضا عبدی با اشاره به میزان مطالبات این شرکت از مشترکان روستایی اظهار داشت: حجم مطالبات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجرد از مشترکان خود اکنون به بیش از یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: این حجم از مطالبات روزبه‌روز در حال افزایش است و نشان‌دهنده عدم همکاری مردم در پرداخت مطالباتشان است و تا زمانی که مردم همکاری نکنند این مشکلات همچنان ادامه دارد.

رئیس امور آب و فاضلاب روستایی بروجرد با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای این شهرستان بیان کرد: انشعابات غیرمجاز روزبه‌روز در حال افزایش است که تنها در منطقه جهان‌آباد بالغ‌بر ۱۵۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی‌شده که هم به روند آب‌رسانی لطمه می‌زند و هم حجم مطالبات این شرکت از مردم را افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر برخورد قانونی با مشترکانی که اقدام به کشیدن انشعابات غیرمجاز می‌کنند، تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز آب روستایی پس از شناسایی، جمع‌آوری‌شده و با متخلفان بر اساس قانون جدید برخورد می‌شود که برخورد سخت‌گیرانه‌تری نسبت به گذشته می‌شود و جرائم سختی برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است.

عبدی بیان کرد: در بیشتر روستاهای بخش مرکزی که مشکل کمبود آب نیز در این مناطق بسیار کمتر از روستاهای واقع در منطقه شمال بروجرد است، انشعابات غیرمجاز افزایش‌یافته که مشکلاتی را برای ارائه خدمات به دیگر مشترکان ایجاد نموده است.

به گفته وی مهم‌ترین مشکلات در خط انتقال آب شرب بهداشتی روستایی در این شهرستان ناشی از فرسودگی شبکه‌های انتقال و یا توسعه نامتوازن و غیررسمی شبکه آب‌رسانی است و بیشترین مشکل کمبود آب شرب بهداشتی نیز در منطقه بخش مرکزی و حواشی آن است و در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای اخذ اعتبارات موردنیاز و رفع مشکلات این مناطق ادامه دارد.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد گفت: روستاهایی همچون روستای ده شیرخان در بخش مرکزی بروجرد با کمبود آب مواجه هستند و به دلیل اینکه منطقه فقیری است نیازمند انتقال آب از روستاهای مجاور و یا آب‌رسانی به‌صورت مجتمعی است که این امر با مخالفت و مقاومت اهالی روستاهای مجاور و عدم همکاری آن‌ها مواجه می‌شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800144
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.