به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ضمن ارزشمند شمردن این اقدام ملی بیان داشت: اصولأ در پدافند غیرعامل هدف آمادگی تمامی آحاد جامعه بویژه سازمان ها و دستگاه های اجرایی برای کاهش خسارات جانی و مالی در سطح کشور است.

مدیرعامل برق لرستان با بیان این مطلب که با تدابیر متفکرانه رهبر فرزانه انقلاب که نقش تأثیرگذار پدافند غیرعامل را در جامعه مشخص می کند ابراز داشت: در ابتدا این واژه مهم برای اکثریت افراد جامعه ناشناخته و مبهم بود که تأکیدات معظم له و دستورات ایشان جامعه را از یک رکود پدافندی به سمت تحرک و پویایی در این زمینه در فراخوان های ملی از خواب غفلت بیدار کرد.

مهندس خودنیا گفت: استراتژی پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در مواقع بحران با بهره گیری از اقدامات مدیریتی است که بر ما حکم می کند همواره در جهت مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشیم.

وی رسیدن به اهداف مورد نظر در مقوله پدافند غیرعامل را مسیری بسیار طولانی خواند و اظهار داشت: ما باید از خرد جمعی و همکاری مردم و سازمان ها جهت ارائه اهداف راهبردی و تدوین راهکارهای مقابله با بحران این مسیر را به خوبی طی نموده و کشورمان را از هر گونه بحران و گزند احتمالی نجات داده تا کمترین خسارات را شاهد باشیم.

مدیرعامل برق لرستان با تأکید بر پراهمیت بودن پدافند غیرعامل اظهار نمود: علیرغم آشنایی سازمان ها و دستگاه های اجرایی با اصول و قواعد پدافند غیرعامل باز هم نمی توان گفت که کلیه اقشار جامعه با این مقوله آشنایی کامل داشته، و می طلبد که در این راستا با فرهنگ سازی و برگزاری کارگاههای آموزشی و افزایش سطح آگاهی مردم مخصوصأ از طریق رسانه های عمومی برنامه ریزی های جامع و مدون داشته باشیم.

مهندس خودنیا با یادآوری منابع عظیم ، شرایط جغرافیایی و همچنین سوق الجیشی کشور که همواره مورد طمع دشمنان بوده گفت: علی الخصوص از زمانی که حکومت اسلامی روی کار آمد و دست ایادی غرب و شرق را از رسیدن آنها به اهدافشان کوتاه نموده خطر همواره در کمین است و مترصد روزنه هایی هستند تا بتوانند سرمایه مملکت ما را به تاراج ببرند.

وی تأکید کرد: در حوزه برق وظایف سنگینی بر دوش ماست چون انرژی برق زیرساختی ترین انرژی هاست و حتی برای یک لحظه هم نمی توان بدون برق زندگی کرد لذا الزامأ بایستی دستورالعمل های وزارت نیرو در این زمینه توسط مردم بویژه دستگاهها رعایت شود و طبق موازین تعریف شده سازمان ها و ادارات موظفند 20 درصد انرژی برق مصرفی خود را کاهش دهند که در غیر اینصورت بهای برق مصرفی آنها 20 درصد افزایش خواهد یافت.

در ادامه مهندس اسفندیار دهقان معاونت بهره برداری و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل ابزار داشت: وظیفه بر ما حکم می کند اطلاع رسانی کامل و جامعی از طریق رسانه های عمومی مخصوصأ مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی در هفته پدافند غیرعامل در سطح استان انجام دهیم و مردم و مسئولین را در حوزه برق جهت مقابله با بحران آگاهی بخشی نماییم.

مهندس دهقان با بیان اینکه طی هفته پدافند غیرعامل مقرر نمودیم دو همایش کارگاهی و اموزشی برگزار شود، گفت: با توجه به پیگیری های بعمل آمده اکثریت مراکز حساس که وظیفه خدمات رسانی به مردم را در مواقع بحران بعهده دارند نسبت به تهیه ژنراتورهای دیزلی جهت تأمین برق اضطراری مبادرت نموده و تمامی آنها را با هماهنگی آزمایش کرده و آماده بهره برداری در شرایط سخت می باشند.

وی افزود در راستای پدافند غیرعامل اقدامات ارزشمند و موثری در برق لرستان انجام شده که از جمله آنها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

جایگزینی 4200 کیلومتر کابل خودنگهدار به جای شبکه های سیم مسی.
جمع آوری8536 تن سیم مسی در معرض سرقت.
جمع آوری 18655 انشعاب غیرمجاز و تبدیل بیش از 50 درصد آنها به انشعاب مجاز.
احداث نیروگاه گازی بارقه افکن بروجرد توسط بخش خصوصی به مقدار ظرفیت 6.6 مگاوات.
احداث نیروگاه گازی پایه فیروز زاگرس الیگودرز توسط بخش خصوصی به مقدار ظرفیت 4.8 مگاوات.
احداث نیروگاه گازی دره تخت ازنا توسط بخش خصوصی به مقدار ظرفیت 1 مگاوات.
احداث انرژی خورشیدی مسکونی آقای امیری در خرم آباد به مقدار ظرفیت 5 کیلو وات و متصل به شبکه.
احداث انرژی خورشیدی مسکونی آقای عظیم سهرابی در خرم آباد به مقدار ظرفیت 5 کیلو وات و متصل به شبکه.
احداث سازه آبی پردیسان بروجرد به مقدار ظرفیت 17/ مگاوات.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 782523
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.