به گزارش ایرنا نیره پیروز بخت روز یکشنبه در جلسه شورای استاندارد استان در سالن جلسات استانداری لرستان با بیان اینکه پس از مصوبه شورای عالی استاندارد هر ساختمان در حال ساخت دارای آسانسور، باید مجوز استاندارد لازم را داشته باشد اظهار کرد: آماده همکاری با سازمان نظام‌ مهندسی هستیم اما سازمان ملی استاندارد مرجع اصلی اعتبار دهی می باشد و برای اخذ مجوز لازم این مرجع باید نظر نهایی را ارایه کند.
وی افزود: در مورد افزایش شرکت‌های بازرسی استاندارد در لرستان موافق بوده و در این زمینه باید ظرفیت سنجی‌های لازم صورت گیرد.
پیروز بخت با اشاره به وجود چهار شرکت بازرسی در لرستان گفت: می‌توان از ظرفیت شرکت ‌های بازرسی ملی نیز در استان استفاده کرد.
وی ادامه داد: استاندارد می‌تواند کمک زیادی به مباحث تغییرات آب و هوایی داشته باشد که توجه ویژه‌ای در این حوزه داشته و همکاری گسترده‌ای در حوزه پسماندها و استاندارد های مرتبط صورت گرفته است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: باید با همکاری دستگاه‌ های مختلف دوره‌ های آموزشی گسترده‌ ای برگزار شود و برنامه‌ هایی برای آموزش زنان کشاورز برای تولید محصولات کشاورزی سالم برگزار شود.
پیروز بخت ادامه داد: استاندارد دیگر در یک مقوله و یک محصول نمی‌گنجد و باید به عنوان یک پدیده زنجیروار به آن توجه کرد و بحث استاندارد های اجباری کنار گذاشته شود.
وی گفت: همه کالاها باید مشمول استاندارد باشند و در منشور حقوق شهروندی بحث استاندارد مورد تاکید قرار گرفته و استاندارد کالاها و خدمات حق شهروندان است.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.