به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد ، با اشاره به رویکرد پرورشی در تعلیم و تربیت افزود : نگاه محدود و بسته به مسائل تربیتی ، ظلم مضاعفی است که می تواند آسیب زا باشد.

وی در ادامه لرستان را مهد تشیع و دفاع از قرآن و اهل بیت نامید و ادامه داد: اسلام تنها دینی است که با صراحت اعلام می کند معنویت و عبادت زمانی که در خدمت مردم‌ نباشد ، پذیرفته شده نیست و با خدمت به مردم و جامعه این عبادت معنا پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود : باید با برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی این تغییر را در انسان‌ها ایجاد کنیم تا یک شهروند مطلوب در جامعه اسلامی تربیت شود و همه تلاشمان نیز در این راستا است.

دریکوند با بیان اینکه تربیت صرفاً وظیفه مربی پرورشی نیست، تصریح کرد: همه معلمان هم باید تلاش کنند در کنار آموزش به ساحت ها ششگانه تربیتی توجه داشته باشند و بین آموزش و تپرورش ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تربیت باید به گونه‌ای باشد که انسان تربیت شده آن بتواند سخنان مختلف را بشنود و بهترین سخن را انتخاب کند وبتواند تشکر ، عذرخواهی و دیگر ‌رفتارهای انسانی را انجام دهد تا به یک شهروند مطلوب تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: انسانی که دچار خود بزرگ بینی و نیز خود کم بینی شود ؛ دچار آسیب شده است و زمانی تربیت ما اثر بخش است که بتوانیم انسان های واقع بین و واقع گرا را تربیت کنیم که ضعف‌ها و قوت‌های خود را بشناسند.

دریکوند ادامه داد : جامعه واقع‌بین تاریخش را با ضعف‌ها و قوت‌هایش می‌شناسد و از آن‌ها استفاده می‌کند تا جامعه‌اش را توسعه دهد.. وی تصریح کرد : جامعه که دچار خوکم بینی شود ، هویت خود را فراموش می کندو دچار تزلزل و انحراف می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به پرورشی در یک حوزه تنگ و محدود نگریسته شود ، ظلمی مضاعف ‌ است، تصریح کرد: هر حرکتی در آموزش و پرورش فرایندی تربیتی دارد و هر علمی‌ که آموزش داده می شود ، برای تغییر در رفتار و نگرش دانش آموزان انجام می شود.

دریکوند در خصوص برگزاری مسابقات قرآن ، تاکید کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 160هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی شرکت کردند که نشان از اهتمام و توجه به مسائل تربیتی ، دینی و قرآنی در دستاه تعلیم و تربیت دارد.

وی در پایان سخنان خود لرستان را دیار لاله های واژگون برشمردو گفت : لاله های واژگون و شقایق های وحشی نمادی از شهدای سرافراز این سرزمین هم به حساب می آید.

در پایان این مراسم از چهره های برتر قرآنی ، دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآنی و مدیران موفق در عرصه قرآن با اهدای لوح تقدیرو هدایایی تجلیل شد .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 769539
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.