هادی سپهوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون در شهرستان سلسله یک و 65 صدم اسب بخار در هر هکتار است در حالیکه ضریب مکانیزاسیون لرستان یک و 23 صدم اسب بخار در هر هکتار است.
وی ضریب مکانیزاسیون کشور را یک و 57 صدم اسب بخار عنوان کرد و گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان سلسله بالاتر از ضریب مکانیزاسیون کشوری است و این یک انقلاب بزرگ در بخش کشاورزی شهرستان محسوب می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به صرف 50 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در بخش مکانیزاسیون شهرستان از ابتدای سال 95 تاکنون افزود: ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصولات، کسب درآمد مالی بیشتر کشاورز و افزایش توان در مزارع و باغ ها شده است و علاوه بر آن افزایش کیفیت، کاهش ضایعات و اقتصادی ترشدن تولید را در پی دارد.
وی با اشاره به صرف 120 میلیارد ریال اعتبارات رونق تولید در سال گذشته عنوان کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 65 پرونده تشکیل شده که 27 طرح از آنها به میزان 72 میلیارد ریال مصوب شده است.
شهرستان سلسله دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 12 هزار هکتار آنها آبی، 25 هزار هکتار دیم و چهارهزار هکتار نیز باغات است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.