اسمااسماعیل پور، خبرآنلاین لرستان، به گزارش خبرنگارخبرآنلاین درپلدختر،در این بازدید میدانی وضعیت زیستگاهی ، الگوها، بررسی های تخصصی در راستای ارتفا به منطقه حفاطت شده تالاب ها مورد بحث وبررسی قرار گرفت.


بر اساس این بررسی ها تالاب های پلدختر از لحاظ زیستگاهی کمتر مورد تعارض هستند با این وجود بستر جهت ارتقا سطح حفاظتی آنها مناسب است.

در این بازید ابتدا وضعیت تالاب گری بلمک مورد بررسی قرار گرفت این تالاب که در دهه 70 به وسیله دوکانال زهکشی و به زمین های زراعی تغییر کاربری داده شده است راههای احیا آن با مشارکت مردم و جوامع محلی و اقتصاد مردم بومی و نقش جذب توریسم تبادل نظرشد.

در بازدید کارشناسان از تالاب های تنگ فنی پلدختر با توجه به عدم معارض وضعیت این تالاب ها مطلوب اعلام شد.
در ادامه بازدیدها از تالاب های ولیعصر و پارک طبعیت این منطقه و راههای احیاء تالابهای لفانه 2، 1بحث های کارشناسی انجام و در پایان تطبیق مرز بندی تالاب ها‌ و راههای ارتقا آنها باتوجه به وضعیت نزدیکی با زیستگاه سمندر لرستانی و همچنین لندسلاید کبیرکوه سیمره صحبت و تبادل نظر شد.

در این بازدید فاطمه پرهیزکار کارشناس مسوول زیستگاه ها و امور مناطق ، لطفعلی و قاسمی کارشناسان GIS دفتر زیستگاه ها ، محمدی نژاد مسوول اداره محیط زیست پلدختر و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان و شهرستان حضور
داشتند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 736892
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.