به گزارش خبرآنلاین لرستان،رضا میرزایی ، با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: آب جایگزین ندارد و سرمایه ای متعلق به نسل های آینده است و وظیفه داریم با مدیریت صحیح در حراست و حفاظت آن بکوشیم و آن را به نسل های آینده برسانیم.

وی افزود: باید توهم فراوانی آب را از سر بیرون کرد و واقعیت های آبی کشور را دید و بر اساس واقعیت ها برنامه ریزی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان لرستان با بیان اینکه تصمیمات سیاسی در حوزه آب، بحران کم آبی را حاد تر کرده و آب را وارد مقوله امنیتی و استان های همجوار را درگیر می کند، تصریح کرد: باید از نفوذ های جانبدارانه و تصمیمات و فشارهای سیاسی در حوزه آب پرهیز کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای رسمی بیش از ۹۲ درصد از آب تولیدی کشور در بخش کشاورزی با راندمان کمتر از ۳۵ درصد مصرف می شود، گفت: ساختار مصرف آب در کشور بسیار نامتناسب است و با میانگین جهانی آن که حدود ۷۰ درصد بخش کشاورزی، ۲۲ درصد بخش صنعت و ۸ درصد برای مصرف شرب است، فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: باید به سمت کشاورزی مدرن پیش برویم و با استفاده از سیستم های نوین آبیاری، راندمان آبیاری را افزایش داد و از مصرف بی رویه آب در حوزه کشاورزی جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بزرگترین چالش کشور بحران کم آبی است و با ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی قابل حل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در پایان گفت : با توجه به اینکه فعالیت در همه حوزه های اقتصادی به آب وابسته است، بحران کم آبی می تواند اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 702485
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.