به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در سفر به لرستان در فرودگاه خرم آباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان موضوع امین موقت درمورد این کودکان در قانون گنجانده شده است و کسانیکه متقاضی نگهداری این کودکان باشند بصورت موقت نگهداری این کودکان به آنها واگذار می شود.
به گفته وی خانواده هایی که خودشان دارای فرزند هستند و در عین حال متقاضی نگهداری از این کودکان هستند با درخواست آنها موافقت می شود تا این کودکان در کانون خانواده قرار گیرند.
محسنی بندپی با اشاره به تاثیر و نقش خانواده در تربیت و نشاط کودکان گفت: در مورد کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تلاش می شود تا جایی که ممکن باشد این کودکان در محیط امن و آرام خانواده قرار گیرند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: در حال حاضر 25 درصد کودکان تحت حمایت بهزیستی کودکان بی سرپرست هستند که این کودکان نیز افرادی که متقاضی پذیرش آنها باشند با سرپرستی آنها موافقت می شود تا تربیت ، نگهداری و مراقبت از این کودکان بنا بر استانداردهای بالا صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسکن دار شدن خانواده های دارای 2 معلول به بالا نیز اظهار کرد: یکی از سیاست های با اولویت دولت تدبیر و امید این است که خانواده های بالای 2 معلول متقاضی مسکن ، صاحب مسکن شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در این زمینه تاکنون 11هزار و 300 تفاهم نامه امضا شده و یکهزار و 700 واحد تحویل متقاضیان شده است.
محسنی بندپی افزود: بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته تا اواسط سال 98 تمام خانواده های دارای 2 معلول متقاضی مسکن صاحب مسکن خواهند شد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.