به گزارش ایرنا حجت الاسلام قاسم متقی نیا در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر افزود: حمله آمریکا به عراق زمینه ای برای ظهور داعش و اشغال بیش از یک دوم کشور عراق است.
وی اظهار کرد: بنا بر گفته نمایندگان نیروهای مردمی عراق آنها در موصل تاوان ظهور و حضور آمریکا در عراق را دارند پس می دهند.

** شرارت های آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد
وی با اشاره به سالگرد افشای توطئه آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه گفت: این توطئه با اراده یک ملت انقلابی و با عنایت خداوند متعال خنثی شد.
وی افزود: سالگرد این کودتا اکنون با آغاز تحریم های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران همزمان شده و این نکته ضرورت بازخوانی گذشته و شرارت های آمریکا علیه ایران را بیشتر می کند.
امام جمعه موقت خرم آباد گفت: شرارت های شیطان بزرگ علیه ایران همچنان ادامه دارد و راه درست برای مقابله با این دشمنی ها تاکید و تقویت استحکام و وحدت داخلی است.

** بی حجابی اساس خانواده را متزلزل می کند
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز حجاب و عفاف اظهار کرد: هرگونه بی حجابی و بی حیایی معنویت را در جامعه کم می کند و زمینه ای برای متزلزل شدن اساس و بنیاد خانواده می شود. 21 تیرماه که همزمان با سالروز فرمان کشف حجاب رضاخان است به عنوان روز ملی حجاب و عفاف نام نهاده شده است و در این روز بذر بی حجابی و بی حیایی توسط رضا خان بنا نهاده شد.
وی بی حجابی را مانند یک بیماری واگیر دار دانست که همه افراد جامعه را گرفتار می کند و افزود: رواج و گسترش بی حجابی نظم خانواده را برهم می زند و باعث افزایش طلاق در جامعه می شود.
حجت الاسلام متقی نیا اظهار کرد: افزایش بی حجابی در جامعه مشکلات جسمی، جنسی و روحی را افزایش می دهد و همانند یک کشتی سوراخ که همه سرنشینان را گرفتار می کند همه افراد جامعه را درگیر خود می کند.
وی اجرای قانون حجاب و عفاف را از مطالبات مردم دانست و افزود: خودکفایی در تولید چادر ملی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضائیه با مقام معظم رهبری گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از حقوق و آزادی های مشروع مردم، ضرورت برخورد جدی با قانون شکنان و ضرورت توجه به آموزش و آشنایی مردم با حقوق و مسائل حقوقی خود از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شد.
امام جمعه موقت خرم آباد با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مالیاتی اظهار کرد: اجرای قانون مالیاتی زمینه را برای ایجاد عدالت در جامعه فراهم می کند.

** پرداخت مالیات یک وظیفه شرعی و قانونی است
وی افزود: پرداخت مالیات یک وظیفه شرعی و قانونی است که باید همراه با مشارکت عمومی باشد و درآمدهای حاصله از آن نیز باید صرف عمران و آبادانی و مصارف ملی همچون ساخت جاده ها و بیمارستان ها شود.
امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: فرهنگ مبارزه با مواد مخدر باید مورد تاکید قرار گیرد و در این زمینه آگاه سازی و آموزش مردم با جدیت باید در نظر گرفته شود.
وی افزود: در همین زمینه ایجاد اشتغال، برخورد جدی با سوداگران مرگ و آموزش به مردم از دیگر وظایف دولتی است که باید مورد توجه باشد.
حجت الاسلام متقی نیا تاکید کرد: صرفه جویی در منابع انرژی و توجه به مصرف درست در حامل های انرژی به ویژه آب و برق باید مورد توجه قرار گیرد که این امر نیازمند همت همه شهروندان است.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.