به گزارش خبرنگار ایرنا علی کورانی فر چهارشنبه در نشست جمع بندی بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از بافت تاریخی و فرسوده شهر بروجرد درمحل هتل زاگرس بروجرد افزود: مردم زیادی درسکونت گاههای غیررسمی و فرسوده زندگی می کنند که تمایلی برای بازسازی خانه های فرسوده خود ندارند که با ایجاد انگیزه برای آنها می توانیم در بازسازی بافت فرسوده شهری از مشارکت مردم بهره مند شویم.
وی اظهار کرد: از شهرداری بروجرد گله مند هستیم زیرا طراحی آزاد سازی حریم امامزاده جعفر(ع) و مسجد جامع شهر را و محله خوشبین را انجام نداده است و این موضوع به همین دلیل طولانی شده است.
وی اضافه کرد: بیت آیت الله العظمی بروجردی به عنوان یکی از اهداف مهم گردشگری مذهبی در شهر بروجرد مد نظراست که با توجه به ارادت مردم به ایشان گردشگران زیادی از شهرهای مختلف ایران برای دیدن این بیت و متبرک شدن مراجعه می کنند که لازم است برای جذب گردشگر حریم این بنای تاریخی آزاد سازی شود.
فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه دولت توان احیای بافت تاریخی شهررا ندارد ادامه داد: باید تدبیری برای مشارکت بیشتربخش خصوصی در احیای بافت تاریخی صورت گیرد و با ایجاد انگیزه پای سرمایه گذار بخش خصوصی را به بروجرد باز کنیم.
کورانی فر افزود: یکی از راه های مهم و اصولی در بافت تاریخی شهر بروجرد احداث پارکینگ است که می تواند در جذب گردشگر موثر باشد و از ترافیک بالای خودروها در این مناطق جلوگیری کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون وزیر راه و شهر سازی با هدف احیای بافت تاریخی و فرسوده بروجرد از بناهای تاریخی و محلات بافت فرسوده بروجرد بازدید کرد.
شهر بروجرد دارای 271 هکتار بافت تاریخی و 219 هکتار بافت فرسوده شهری می باشد.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.