مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از آزادسازی قلعه فلک‎الافلاک و جمع‎آوری وسایل و تأسیسات متعلق به ارتش تا اول خبرداد.

به‌گزارش ایلنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری لرستان  غلامرضا سلیمانی گفت: طبق توافقات صورت‌گرفته با نمایندگان نزاجا و قرارداد طرفین، جلسه آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک با حضور نمایندگان نیروی زمینی ارتش استان در محل   این اداره کل برگزار شد.

وی اضافه کرد: در خصوص تخلیه کامل حریم قلعه فلک‌الافلاک توسط ارتش و با توجه به اینکه یگان قرارگاه تاکتیکی خرم‎آباد به‌منظور تخلیه با مشکل مواجه است، تعاملاتی صورت گرفت.

سلیمانی ادامه داد:  طبق توافقات به‌عمل‌آمده، به‌منظور جمع‎آوری وسایل و تأسیسات متعلق به ارتش تا یکم تیر سال جاری به آن‌ها مهلت داده شد و بعد از آن ساختمان مهمان‌سرا تحویل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‎شود. همچنین 9 واحد سوئیت و رستوران برای مدت سه ماه در اختیار ارتش کماکان باقی می‎ماند تا پس از تکمیل مهمانسرای جدید، قرارگاه لشکر 84 خرم‎آباد اقدام به تخلیه کند.

وی  با بیان اینکه بانک حکمت ایرانیان سه ماه مهلت دارد تا پس از احداث سایت جدید نسبت به تخلیه و جابه‌جایی اقدام کند، گفت: همچنین دژبان ارتش در کنار واحد یگان حفاظت میراث فرهنگی (ناجا) کماکان تا تخلیه کامل حضور دارد. در صورتی‎ که استمهال داده‌شده کفایت نکرد با توافق طرفین مدت‌زمان تعیین‌شده تمدید می‎شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه پیمانکار با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی می‎تواند در اراضی مذکور عملیات مرمت را انجام دهد، اظهار کرد:تخلیه کامل مهمان‌سرای لشکر 84 خرم‎آباد گام مهمی در آزادسازی قلعه فلک الافلاک و در ادامه ثبت جهانی این اثر ارزشمند به‌شمار می‎رود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.