خسرو عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان، برای تبادل دانشجویان دکترا و پژوهشگری پسادکترا در اردیبهشت‌ماه سال جاری منعقد و اجرایی شد.
وی بیان کرد: این تفاهم‌نامه در برلین آلمان با حضور پروفسور محسن عادلی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و از سرآمدان علمی کشور، دکتر بارانی از (دانشگاه لرستان) و پروفسور هگ، از مقامات دانشگاه برلین آلمان، منعقد شد.
به گفته وی پذیرش دانشجویان دکترا در رشته نانوشیمی به‌صورت مشترک توسط دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان انجام خواهد شد و این دانشجویان، دو سال را در دانشگاه لرستان و دو سال را در دانشگاه برلین، تحصیل خواهند کرد.
وی ادامه داد: در بخش پژوهشگری پسادکترا نیز، پژوهشگرانی که به‌صورت مشترک توسط دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین، پذیرش علمی می‌‌شوند، به مدت یک سال در دانشگاه لرستان و یک سال نیز در دانشگاه برلین، دوره پژوهشگری را طی می‌کنند و گواهی معتبر از طریق دانشگاه لرستان با تأیید دانشگاه برلین، به آنها داده خواهد شد.
عزیزی با اشاره به اینکه تلاش می شود در مورد سایر رشته‌ها نیز همکاری‌های بین‌دانشگاهی با دانشگاه‌های معتبر دنیا، تقویت شود،افزود:تبادل استاد و دانشجو در جهت تقویت بنیه علمی کشور و تقویت دیپلماسی علمی، از رویکردهای وزارت علوم برای پیشرفت علمی کشور است.
در حال حاضر هشت هزار و 937 دانشجو در 225 رشته در این دانشگاه تحصیل می کنند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.