به گزارش ایرنا، علی اکبر یساقی پنجشنبه شب در جشن گلریزان ستاد دیه استان لرستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال 290 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می شود که در این جشن ها کمک های نیکوکاران و خیرین جمع آوری و بخشی از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت می شود.
وی گفت: هر سال بخشی از زندانیان در جشن های گلریزان با مساعدت مردم آزاد می شوند بطوریکه در سال گذشته تعداد 9 هزار نفر از زندانیان با جرائم غیر عمد در کشور آزاد شد.
نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور افزود: مجموع بدهی این 9 هزار زندانی جرائم غیر عمد طی سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال بود.
یساقی اظهار کرد: به طور کلی برای هر 10 هزار نفر که به علت جرائم غیرعمد در زندان ها به سر می برند به مبلغی معادل هفت هزار میلیارد ریال نیاز است.
وی افزود: بخشی از بدهی زندانیان با جرائم غیرعمد توسط مردم پرداخت می شود و بخش قابل توجهی هم با مساعدت شاکیان بخشیده می شود.
نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور افزود: در فرایند آزادسازی افرادیکه با جرائم غیرعمد در زندان ها بسر می برند عوامل متعددی در کنار همدیگر قرار می گیرند که به آزاد سازی آنها منتهی می شود.
1920/3022
خبرنگار:مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.