اسمااسماعیل پور،خبرانلاین لرستان، سید هادی حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر اظهار داشت:فرهنگ ما باید با فرهنگ قرآنی و ارزش های اسلامی عجین شود .
وی افزود: در جامعه ما ارزش های فرهنگی زیادی وجود دارد که باید از آن صیانت شود ، شهدا و رشادت های ایثارگران به عنوان یک زیر ساخت فرهنگی و طلایه داران فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی محسوب می شوند که نباید به بوته فراموشی سپرده شوند .
وی گفت: امروز در دنیا هر کس جایی را مورد تصرف قرار می دهد زیر ساخت های فرهنگی و مکان های تاریخی را ابتدا تخریب می کند که باید به این حوزه و در این زمینه ورود پیدا کرد و مسایل و چالش های فرهنگی را با استدلال و گفت و گو مورد بررسی قرارداد .
وی افزود: باید در جهت اصلاح نواقص در مسایل مختلف نقد نقادان را پذیرفت ومسایل فرهنگی را وارد جنجال های سیاسی بی مورد نکرد .
معاون وزیر ارشاد گفت : فرهنگ با وجود تعاریف گوناگون اما تعریف کلی آن به معنای مجموعه دستاوردهای انسان در طول تاریخ است که آن با ساختمان و ساختار مخصوص خود به آن افتخار می کند .
حسینی افزود: امروز جامعه جوان ایرانی نیاز به نشاط دارد و البته این مهم یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که دولت در جهت ایجاد نشاط در جامعه به دور از لهو و لعب تلاش می کند .
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت های فرهنگی ابتدا باید زیر ساخت های فرهنگی را فراهم کند به طور مثال تخریب در حوزه اخلاق امر ناپسندی است و خواندن قرآن با صوت و لحن دلنشین در فرهنگ ما موسیقی است که انسان را به وجد می آورد .
وی افزود: پیشنهاد می شود هفته های فرهنگی با استفاده از تمام فرهیختگان و ظرفیت ها در حوزه های مختلف در جامعه تشکیل شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسالت رسانه اشاره کرد و گفت:رسانه ها به عنوان فرهنگ مکتوب با نگاشتن مسایلی که ممکن است خیلی ها بی تفاوت از کنار آن بگذرند موجب ماندگاری آثار ارزشمند فرهنگی شوند که این مهم از عهده هر کسی بر نمی آید .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 665591
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.