به گزارش ایرنا ، غلامرضا شمسی روز شنبه در آیین گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل افزود: از جنبه های بارز شخصیت امام خمینی (ره)، بعد عرفانی و سلوکی وی بود که در نوشته ها، سخنان و سخنرانی های وی نمود داش، به گونه ای که بسیاری را شگفت زده کرده بود در حدی که به وی به عنوان یکی از بزرگترین عارفان ممتاز این عصر اشاره می کردند.
شمس افزود: این ویژگی امام (ره) بر دیگر جنبه های علمی و معرفتی شخصیت او نظیر فقاهت و یا رهبریِ یکی از بزرگترین انقلاب های تاریخ، غلبه داشت.
وی اضافه کرد: واقعیت آن است که حضرت امام (ره) افزون بر اینکه به مکتب عرفان نظری ویژه ای تعلق داشت، در جنبه های سلوک عملی، خود به عنوان موسس و بنیانگذار مکتبی نو و متمایز مطرح بود به طوری که می توان گفت کسی پیش از وی، چنین مکتبی را در زمینه عرفان عملی بنا ننهاده است.
معاون پژوهش آموزش و پرورش بروجرد همچنین گفت: از دیدگاه بزرگان دینی ، امام خمینی (ره) در جنبه های عملی و سلوکی، بر دیگر عارفان، بسیار برتری داشت.
به گزارش ایرنا در آستانه سالگرد عروج ملکوتی امام راحل و قیام 15 خرداد شهر بروجرد با نصب بنرهای عزا در ماتم این عزیز سفر کرده و شهدای قیام 15خرداد به سوگ نشسته است .
6052/6060
خبرنگار: آمنه صارمی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.